۱ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰

ایسنا نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا امروز دوشنبه وارد مسکو شده تا مذاکراتی با مقام‌های ارشد روسیه و احتمالا ولادیمیر پوتین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش شده که جان بولتون به عنوان مشاور ارشد امنیتی دونالد ترامپ قرار است با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه دیدار داشته باشد.

 

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز طبق برنامه‌ریزی قرار است با بولتون دیدار و گفتوگو داشته باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این از احتمال دیدار بولتون با پوتین در جریان این سفرش به مسکو خبر داده بود.

پسکوف به نظر می رسد که روز یکشنبه این دیدار را تایید کرده و به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور روسیه خواهان دریافت پاسخ‌هایی از جانب بولتون در خصوص برنامه کشورش درباره خارج شدن از یک پیمان هسته‌ای با روسیه است.

ترامپ شنبه اعلام کرد که خواهان خارج شدن از معاهده موسوم به "معاهده قوای هسته‌ای میان برد (INF)"  است و روسیه را متهم کرد که این پیمان را نقض کرده است. کرملین این ادعا را رد می‌کند.

این پیمان مهم چندین سال پیش از سوی میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا به منظور متوقف کردن رقابت تسلیحاتی میان دو طرف امضا شد. بر اساس این معاهده تولید و استقرار کلاهک‌ها و موشک‌های هسته‌ای میان برد مستقر بر زمین ممنوع شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =