۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴

ایسنا نوشت: صدراعظم آلمان گفته است که برلین در شرایط کنونی و در پی قتل خشونت آمیز روزنامه نگار مخالف سعودی، به عربستان سلاح صادر نمی‌کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان حضور در مقر حزبش به خبرنگاران گفت: با همه آنهایی که می‌گویند در شرایط کنونی صادرات سلاح به عربستان نباید صورت گیرد، موافقم.

آنگلا مرکل

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفته بود که هیچ پایه و اساسی برای تصمیم صادرات سلاح به عربستان در حال حاضر وجود ندارد.

ماه گذشته میلادی آلمان صادرات سلاح به ارزش ۴۱۶ میلیون یورو به عربستان را در سال ۲۰۱۸ تایید کرد.

در گذشته، صادرات تجهیزات نظامی از آلمان به عربستان بیشتر شامل قایق‌های گشت‌زنی می‌شد.

مرکل تاکید کرد که بار دیگر کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند و بر ضرورت حل شدن این پرونده تاکید کرد.

وی ادامه داد:‌ ما این اوضاع را رصد می‌کنیم و عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند.

صدراعظم آلمان همچنین اضافه کرد که با شرکای بین‌المللی درباره واکنشی مناسب و هماهنگ به این پرونده به رایزنی ادامه می‌دهد.

عربستان و آلمان به تازگی و پس از ۱۰ ماه روابط پر تنش در نتیجه انتقادهای برلین از دخالت عربستان در امور لبنان سفرای خود را به سفارت خانه‌هایشان در پایتخت دو کشور بازگرداندند.

پرونده خاشقجی تنش جدیدی را به وجود آورده و آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که عربستان باید درباره اینکه چه اتفاقی در کنسولگری خود در استانبول و برای این روزنامه نگار افتاده، شفاف سازی کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =