ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حادثه ربوده شدن مرزبانان در میرجاوه، گفت: دولت پاکستان اذعان داشته به شرط همکاری ایران، پیگیر پیدا کردن مرزبانان خواهیم بود.

محمدجواد ظریف در توضیح آخرین اقدامات صورت گرفته برای مرزبانان ربوده شده در میرجاوه، اظهار کرد : سفارت ایران در پاکستان، سفارت پاکستان در تهران، وزیر کشور و وزیر دفاع پیگیر وضعیت این مرزبانان ربوده شده هستند.

ظریف اروپا را به خروج از برجام تهدید کرد

وزیر امور خارجه که در حاشیه حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، اظهار کرد: دولت پاکستان اذعان داشته در صورت همکاری ایران پیگیر پیدا کردن مرزبانان ربوده شده خواهیم بود، درواقع مسئولیت دولت پاکستان به جهت اتفاق این حادثه و نگهداری این مرزبانان در خاک این کشور است.

وی افزود: به همراه سردار باقری و در سطوح دیگر با دولتمردان و مسئولان کشور پاکستان صحبت کردیم تا حضورشان در مرز مشترک با ایران را افزایش دهند، البته جمهوری اسلامی ایران حضور خوبی در مرز مشترک خود با پاکستان دارد.

وزیر امور خارجه یادآور شد: به نظر مرزهای مشترک پاکستان با افغانستان و هند برای آنها از اهمیت بیشتری نسبت به مرز مشترک با ایران برخوردار است اما به ما وعده افزایش در شرایط مناسب دادند هرچند بعد از اتفاق قبلی در بخش‌های از مرز حاکمیت‌شان افزایش پیدا کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =