ایرنا نوشت: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد، ترکیه و این رژیم برای پایان دادن به بحران سیاسی موجود در روابط خود به طور محرمانه درحال گفت و گو هستند.

به گزارش پایگاه اخبار فلسطین، این روزنامه صهیونیستی روز دوشنبه افزود: گفت و گوهای محرمانه میان رژیم صهیونیستی و ترکیه برای پایان دادن به بحران میان دوطرف و بازگرداندن سفیران به طور محرمانه درجریان است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع ترک و صهیونیستی اضافه کرد: سفرای ترکیه و این رژیم پس از پایان عیدهای یهودی به محل ماموریت خود بازمی گردند.

رایزنی ترکیه با رژیم‌صهیونیستی در جهت بهبود روابط

براساس این گزارش، یکی از انگیزه های ترکیه برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی، وجود بحران میان آنکارا و واشنگتن و کاهش شدید ارزش لیره ترکیه ات.

وزارت خارجه ترکیه 25 اردیبهشت با احضار 'ایتان نائه' سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا پس از ابلاغ اعتراض درباره کشتار فلسطینیان، از وی خواست برای مدتی به سرزمین های اشغالی بازگردد.

همچنین ترکیه یک روزپیش از آن در واکنش به جنایات صهیونیستها در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، سفرای خود را از واشنگتن و تل آویو فراخوانده بود.

این درحالی است که ترکیه از محدود کشورهای منطقه است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و روابط گسترده و همه جانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی با این رژیم دارد.

رژیم صهیونیستی علاوه بر سفارت در آنکارا، یک کنسولگری نیز در استانبول دارد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    4 0
    احسنت .به میگن کشورداری