۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

مشکل برخی وزرای کابینه دولت دکتر روحانی، بیشتر از محافظه‌کاری است.

الان بیش از دو هفته است که قیمت خودرو به طرز مضحک و شگفت آوری، افزایش داشته در حالی که نه خریدی در کار هست نه فروشی. شرکت‌های خودروساز وطنی هم ظاهراً سایت فروش و پیش‌فروش را باز کرده‌اند تا تب قیمت‌ها کمی بیافتد اما باطناً خیلی اوضاع شفاف نیست. نکته مهم ماجرا سکوت محض وزیر صنعت است که جز در جلسه کمیسیون صنعت در مجلس، هیچ واکنشی حتی در حد یک پیام توئیتری هم به آشفته بازار خودرو نداشته است! در حالی که بازار خودرو در کشور ما تقریباً صددرصد دولتی است! حداقل برای غالب مردم این‌طور است که از شرکت‌های داخلی خرید می‌کنند که وابستگی کامل به دولت دارند.

ترس از مواجهه با مردم، ترس از انتقاد، ترس از چه باعث سکوت آقای وزیر است؟ بالاخره ذات «وزیر بودن» می‌طلبد که در شرایط بحرانی هم وزیر باشید، جلوی دوربین‌ها بیایید با خبرنگاران حرف بزنید به مردم توضیح دهید و... حتی اگر با تلخ‌ترین واکنش‌های مردم و نخبگان روبه‌رو شوید. عذرخواهی از نابسامانی زیرمجموعه‌های سودجو هم نه تنها هزینه‌ای ندارد بلکه جزء همان ذات فعالیت است.

البته که اوضاع برخی دیگر از وزرا هم بهتر از جناب شریعتمداری نیست، اما «خودرو» برای اغلب مردم ایران حکم «سرمایه» را دارد یا وسیله امرار معاش است یا بخشی از دارایی‌های یک خانواده یا فرد؛ پس باید نوسان قیمت آن به‌شدت برای دولت و وزارت صنعت، مهم باشد.

حداقل می‌شود یک نامه تشریفاتی به مدیران خودروساز وطنی زد و به آن‌ها دستور داد که با قید فوریت بازار عرضه و تقاضا را متعادل کنند یا اگر چنین نکنند چنان می‌شود و... این که هزینه‌ای ندارد!

البته امیدوارم آقای وزیر، واکنش‌های متعدد و قاطع خود را از لابه‌لای صفحات رسانه‌ها به ما برسانند و ما مطمئن شویم که عجله کردیم و ایشان با تمام قوا در صحنه حاضر بودند و بعد از ماه مبارک دیگر روزه سکوت خود را شکسته‌اند!

شاید هم برخی توقع دارند کلاً در همه موارد، رئیس‌جمهور به مردم توضیح دهد و آن‌ها فقط در وزارتخانه حضور داشته باشند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    48 0
    به قول جناب سعدی: خوابش برده به
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    32 0
    من نمی دونم در وزارت صنعت اصولا چه خبر است. دوره پیش هم وزارت صنعت غیر شفاف و ضد منفعت مصرف کننده داشتیم. حالا خدارو شکر که این دفعه به بانکها برای دادن وام خودرو فشار نیاورد اما انگار ساختارش خیلی کج و معوج است.
  • بی نام US ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    31 1
    نهاد های اداره کشور ما با مشکلات تلنبار شده ناشی از 30 سال بیراهه رفتن و اولویت دادن به مصالح دولت مخفی نسبت به دولت رسمی مواجه هستند . برای همین نمیدونن چه جوابی به مردم باید بدن. از طرفی مسئول ظاهری امور به جساب میان و از طرفی هیچ اهرمی در دستشون ندارن و عملا عنان امور از دستشون در رفته. با نفوذ فساد حتی عنان امور از دست دولت مخفی هم به نوعی در آمده و مافیای هرج و مرج طلب در کشور تصمیم میگیره. مگر همین دیروز یک نماینده اعلام نکرد کسانی قصد دارند شرکت رنو را هم از ایران بیرون کنند.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      0 0
      چرا دولت مخفی ؟چرا نمیشه یه سوالایی دید و درک کرد به جای اینکه بخواد پرسیده بشه؟یا حتی اگه نمیشه چرا حداقل موارد آزاردهنده حذف نمیشه حالا توسط دولت مخفی یا ظاهری؟چه لزومی به وجود فشار و تنگناهای نامناسب است؟
  • بی نام GB ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    27 0
    .. به این می گویند بایسته سالاری¡
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    0 0
    دارن برای پرشدن حسابها، زمان میخرن...خخخخخخخخخ
  • ایمان A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    0 0
    نه به خودرو نه به سکه نه به ارز. جواب می دهد.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    2 0
    ما وزیر سیب زمینی نمی خوایم
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    1 0
    آقایون دارن توی ویلاهای مصادره ای در لواسان و غیره کیف میکنن و فکر برنامه ریزی برای رفتن به مسکو وسن پترزبورگ برای دیدن جام جهانی با ارز دولتی و پول بیت المال هستند .... دیگه وقتی برای این قرتی بازیها ندارن .......