ناهار اشرافی در کنار شیرها/ بفرمایید ناهار ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومانی

جزیره بالی معتبرترین منطقه توریستی در تمام کشور اندونزی محسوب می‌شود و از شهرت جهانی برخوردار است. منطقه‌ای که در عین برخورداری از زیبایی‌های طبیعی بسیار زیاد، از نظر مدرنیته هم در سطح مطلوبی قرار داشته و همین مسئله باعث شده که در طول سال مسافران بسیار زیادی از سراسر جهان برای سپری کردن تعطیلات خود راهی این‌جا شوند. امکانات موجود در بالی به گونه‌ای است که رضایت سلایق مختلف را جلب می‌کند. از طبیعت دوستان گرفته تا آن‌هایی که شنا و غذاهای دریایی علاقه‌مند هستند.

مهدي همداني-اندونزي: البته بالی برای دوستانی که تمایل فراوانی به خصوص در مراکز خرید لوکس دارند نیز جای مناسبی تلقی می‌شود اما به شرطی که جیب‌های‌شان حسابی پر باشد چون خرید کردن در این جزیره توریستی هزینه زیادی دارد. یکی از معروف‌ترین اماکن دیدنی در این جزیره که همه روزه پذیرای توریست‌های بسیار زیادی از سراسر جهان (و البته از ایران) می‌شود، پارک حیوانات بالی است که شهرت جهانی دارد. این پارک که در میان اهالی به "سافاری پارک" مشهور است، فاصله حدوداً ۲۰ دقیقه‌ای (البته با ماشین) با مرکز جزیره دارد و دسترسی به آن راحت است، زیرا علاوه بر تاکسی‌، شما می‌توانید جهت رسیدن به آن از وسایل نقلیه رایگانی که اغلب تورها و هتل‌ها برای مسافران خودشان جهت تردد به پارک حیوانات تهیه کرده‌اند هم استفاده کنید. بد نیست به اتفاق یکدیگر گشتی در این پارک جذاب بزنیم.

ورودی ۸۰۰.۰۰۰ تومانی 
اگر تصور می‌کنید پارک حیوانات بالی جای ارزانی تلقی می‌شود کاملاً در اشتباه هستید و این حقیقت در همان ابتدای امر هنگامی که قیمت بلیت‌های ورودی را ملاحظه خواهید کرد برایتان روشن می شود. شرایط استفاده از پارک به گونه‌ای است که می‌توانید از چند پکیج مختلف با قیمت‌های متفاوت استفاده کنید. پکیج‌هایی که ارزان‌ترین آن ۸۰۰.۰۰۰ تومان بوده و نرخ گران‌ترین آن نیز ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان است. برای این‌که حساب کار حسابی دست شما و جیبتان بیاید، تأکید می‌کنیم که قیمت‌های درج شده برای هر نفر بوده و به طور مثال یک خانواده ۴ نفری باید حداقل ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان برای ورود به پارک بپردازند. البته برای کودکان تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است. در مورد وسایل و اقلام که درون پارک به فروش می‌رسد نیز باید توجه شما را به این مسئله جلب کنیم که قیمت نوشیدنی‌ها گران نیست اما اگر بخواهید عروسک حیوانات را تهیه کنید، باید بین ۱۵۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰۰ تومان بپردازید.

از نمایش فیلم‌ها تا حیات‌وحش طبیعی
اگر از یک روز قبل با نماینده تور مورد نظرتان هماهنگ کرده و از او درخواست کنید، می‌توانید بلیت مربوط به فیل سواری را پیشاپیش خریداری کرده و هم‌چون مهاراجه‌های هندی در قرون گذشته سوار این حیوان عظیم‌الجثه شوید اما بعید است که بدون رزرو قبلی چنین موقعیتی برایتان فراهم شود. از طرف دیگر، بین ساعت ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر برنامه‌های جذابی با محوریت حیوانات در بخش‌های مختلف پارک اجرا می‌شود که یکی از زیباترین آن‌ها، نمایش فیل‌هاست. اگر در این نمایش شرکت کنید و خوش‌شانس باشید، این بخت را پیدا خواهید کرد که یکی از فیل‌ها با شما شوخی کند و به رسم یادگاری دسته گلی از گل‌های طبیعی را گردنتان بیندازد.

بدون شک پرطرف‌دارترین قسمت سافاری پارک، سوار ماشین شدن و رفتن به میان حیات‌وحش است. جایی که حیوانات را در چند قدمی خودتان می‌بینید. حیواناتی که دیدن بعضی از آن‌ها در باغ‌وحش هم حتی برای بسیاری از انسان‌ها در روی کره زمین یک آرزو تلقی می‌شود، حالا در چند متری شما ایستاده‌اند، از شیر و ببر و خرس گرفته تا بوفالو، زرافه و البته کروکودیل!

ناهار ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومانی
مقامات پارک برای آن‌هایی که دلشان می‌خواهد یک شب زا در این مکان سپری کنند نیز فکر کرده و هتل کوچکی در آن تعبیه کرده‌اند. هتلی که پنجره‌های اتاق هایش به روی منظره‌ای بسیار سبز بازشده و هرگاه نزدیک پنجره‌ها بیایید، یک زرافه را مشغول قدم زدن در آن حوالی می‌بینید! البته یک امکان لوکس دیگر نیز برای علاقه‌مندان در پارک وجود دارد و آن هم غذا خوردن در کنار حیوانات است. تصور کنید چقدر می‌تواند جذاب باشد که غذایتان را در چند متری یک شیر نر با آن همه یال و کوپال میل کنید. هم‌زمان با شما معمولاً برای شیر هم غذا می‌آورند. البته با این تفاوت که آقا شیره برای غذایش پولی نمی‌دهد ولی شما برای استفاده از این امکانات ویژه باید به ازای هر نفر چیزی در حدود ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان بپردازید! غذای لاکچری نوش جانتان!

گردش شبانه
برخلاف تصور عامه توریست‌ها، پارک شب‌ها هم برای چند ساعت باز بوده و برنامه‌های ویژه‌ای دارد. گشت شبانه در حیات وحش و دیدن حیوانات در آن هنگام مجال بسیار خوبی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. از بابت نزدیک شدن حیوانات وحشی هم خیالتان راحت باشد. علاوه بر ماشین و نگهبانان مجرب، از شما با فنس‌های الکتریکی به طور کامل محافظت می‌شود، بنابراین می‌توانید بدون هیچ نگرانی برنامه سفرتان به بالی را به گونه‌ای تنظیم کنید که از دیدن پارک حیوانات آن هم لذت ببرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =