اعتماد آنلاین نوشت: احمد توکلی، عضو اقتصاددان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای روحانی در جلسه امروز با اقتصاددانان توضیح داد که چه محدودیت و معذوریت‌هایی برای دولت وجود دارد که من فکر می‌کنم دانستن این معذوریت‌ها برای مردم مفید است.

امروز همانطور که حسن روحانی وعده‌اش را داده بود، جلسه رئیس جمهور با اقتصاددانان برگزار شد. احمد توکلی، عضو اقتصاددان مجمع تشخیص مصلحت نظام که در این جلسه حضور داشته ضمن موثر دانستن این جلسه می‌گوید بعضی‌ها از صحبت‌های رییس‌جمهوری از منطق قانع‌کننده برخوردار بوده است.

براساس گفته‌های احمدی توکلی در این جلسه حدود 40 اقتصاددان حضور داشته‌اند که که 16 تا 17 نفر از آنها نظرات خود را مطرح کرده‌اند. البته نکته مورد توجه در این میان حضور نداشتن اسحاق جهانگیری در این جلسه بود.

فکر می‌کنید این جلسه چقدر موثر بود؟

این جلسه ذاتا پسندیده است. این جلسات، دولت را به اهل فکر و اهل فکر را به دولت نزدیک می‌کند و از زوایای مختلفی تاثیرگذار است. همین که رییس‌جمهور به عنوان فردی که بعد از رهبری بالاترین مقام اجرایی است و اختیار امور اجرایی را در اختیار دارد، وقتی حضوری و چهره‌به‌چهره مباحث را از اهل علم درباره کار خود و کار دولت بشنود، راهنمایی‌های احتمالی و تشریح وضعیت از نگاه‌های مختلف به صورت طبیعی تاثیر می‌‌گذارد.

چه تعدادی بودند؟

از دانشگاه‌های مختلف حدود 30 تا 40 اقتصاددان و اساتید دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند و 16 تا 17 نفر نظرات خود را درباره وضعیت فعلی کشور بیان کردند. نظرات تنوع داشت و ما امیدوار هستیم که این جلسه تکرار شود.

نظر دولت و نظرات اقتصاددان‌ها را چگونه دیدید؟ چقدر با هم فاصله داشت؟

چون نظر اقتصاددان‌ها یکی نبود نمی‌توان گفت چقدر فاصله داشت، فقط می‌توان گفت که موثر بوده یا نبوده است.

شما صحبت‌های مطرح شده از طرف اقتصاددان‌ها را چگونه دیدید؟

بالاخره یک عده آدم که در این رشته مطالعه کردند و برخی از آنها هم کار تجربی انجام داده‌اند و مانند خود من که فعالیت سیاسی اقتصادی دارم، حرف برای گفتن دارند. اگر این حرف‌ها مطرح شود خوب است، حالا ممکن است که کسی این حرف‌ها را بپذیرد و عمل کند و کسی هم بپذیرد و عمل نکند. در کل جلسه خوبی بود.

نظر دولت را چگونه دیدید؟

نظر دولت آشکار و سیاست ارزی دولت مورد نقد است. آخر کار آقای روحانی صحبت کرد و توضیح داد که چه محدودیت و معذوریت‌هایی دارند که فکر می‌کنم دانستن آن برای مردم مفید است؛ چون اگر ایشان کار الف را انجام نمی‌دهد چون زمینه آن مساعد نیست و اگر ب را انجام می‌دهد به این دلیل است که زمینه آن مساعد است.

صحبت‌ها را منطقی دیدید؟ این محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که مطرح شد به نظر شما واقعا در وضعیت اقتصادی که پیش آمده موثر بوده است؟

بعضی‌ها از صحبت‌ها از منطق قانع‌کننده برخوردار بود؛ برخی هم منطقی بود اما قانع‌کننده نبود.

رییس‌جمهور فقط صحبت‌کردند یا فرد دیگری هم از دولت صحبت کرد؟

نه از دولت فقط آقای روحانی صحبت کردند.

آقای جهانگیری هم در این جلسه حضور داشتند؟

نه آقای جهانگیری در جلسه حضور نداشتند.

214216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =