۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

اقتصاد بر خط نوشت: سرپرست مرکز رشد فناوری وابسته به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در استان البرز از ساخت دستگاه ‘فریزدرایر’ با کاربرد صنعتی برای نخستین بار در کشور توسط محققان این مرکز خبرداد.

محققان شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه مستقر درمرکز رشد فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی پس از ماه ها تحقیق و پژوهش موفق شدند که دستگاه فریزدرایر صنعتی با کاربرد های مختلف صنعتی، کشاورزی و دارویی طراحی و تولید کنند. وی یادآور شد: این شرکت دانش بنیان از سال ۹۴ در مرکز رشد فناوری موسسه رازی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون به عنوان نخستین طراح و سازنده دستگاه های فریزدرایر صنعتی در ایران محسوب می شود.قائم مقامی به حمایت های مشاوره ای و تجهیزاتی موسسه رازی از این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و
اظهار داشت: فریزدرایر دستگاهی با فناوری پیشرفته است و دانش ساخت آن دراختیار برخی کشورها نظیر ایتالیا، اسپانیا، چین و آلمان قرار دارد.
سرپرست مرکز رشد فناوری موسسه رازی با تاکید بر اینکه شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه از شرکت های موفق مرکز رشد فناوری رازی محسوب می شود، اضافه کرد: انتظار می رود از این شرکت حمایت بیشتری شود.
وی در تشریح بیشتر این دستاورد بیان کرد که دستگاه فریزدرایر برای خشک کردن به روش انجمادی یا لیوفلیزاسون مواد غذایی، دارویی و صنعتی استفاده می شود که در صنایع غذایی، دارویی، واکسن سازی، پزشکی، بیوتکنولوژی و کشاورزی کاربرد دارد.
از دیگر کاربردهای این سیستم، خشک کردن میکروب ها، نگهداری نمونه‌های حیوانی در موزه‌ها، ترمیم کتاب ها و اجسامی که بر اثر آب یا رطوبت در معرض نابودی است ، می توان اشاره کرد.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیش از ۹۰ سال فعالیت در حصارک کرج مستقر است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =