رومن رولان در کتاب تحسین شده ژان کریستف "قهرمان" را کسی می داند که انچه از دستش بر می آید انجام می دهد.

در صفحه آخر فصل اول این کتاب گفت و گویی وجود دارد بین کریستف نوجوان و دایی اش گوتفرید : آنچه از دست بر می آید باید همان را کرد ALS ich kann کریستف : این که بسیار کم است .

گوتفرید : این بیش از آنی است که هر کس می کند. قهرمان؟ درست نمی دانم که این چه چیزی است . ولی تصور من این است که قهرمان آن کسی است که همان چیزی که از دستش بر می آید انجام می دهد. دیگران همین را هم انجام نمی دهند.  دکتر قانعی راد جامعه شناس برجسته کشور در زمره افرادی بود که هرآنچه از دستش بر می آمد انجام داد و به تعبیر رومن رولان باید اورا قهرمان نامید. آخرین بار در سال ۲۹ بهمن ۹۶ در وزارت رفاه پیرامون عدالت اجتماعی از ارمان تا واقعیت سخن گفت . 

دکتر قانعی راد اشاره می کرد ما دچار انفجار گفتمانی هستیم و بیان کرد : "دستگاه تولید آسیب همیشه جلوتر از سازمانهای حمایتی است. هر اقدام و برنامه ریزی که انجام می شود، هر زمان ارزیابی می کنیم می بینیم مشکلات و آسیب ها جلوتر هستند. به نظر می رسد باید این دستگاه تولید آسیب را مطالعه کنیم. شاید هیچ جامعه را نشود سراغ گرفت که اینقدر در آن انفجار گفتمانی باشد. درباره عدالت، صبح تا شب در جامعه صحبت می شود.

اسناد سیاستی، توسعه ای، رسانه ها، نماز جمعه، سینما، مصوبات نهادهای مختلف صحبت از این می کنند که تبعیض اجتماعی نباشد و در عمل می بینیم مسئولان می گویند در زمینه عدالت اجتماعی کارنامه قابل دفاع نداریم و با بحران عملیاتی مواجهیم و روز به روز در این زمینه اوضاع نامناسب تر می شود." در گذشت این استاد فرهیخته و فرزانه را تسلیت می گویم. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =