رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دلیل اصلی آلودگی هوای ارومیه، تردد بی‌رویه وسائط شخصی است که سبب می‌شود تا هوای این شهر همواره آلوده باشد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،  محمد علیزاده امام‌ زاده با اشاره به آلودگی ناشی از ترافیک درون شهری در اغلب خیابان‌های این شهر اظهار کرد: ترافیک علاوه برافزایش آلودگی هوا، بر طولانی شدن زمان سفر، آلودگی صوتی، خطرات تصادفات و ایمنی شهروندان پیاده، کاهش فضای شهری انسان محور و اختصاص یافتن این فضاها به فضای پارکینگ و تردد خودرو و حتی افزایش هزینه‌های مدیریت شهری نیز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: دلیل این‌که مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده نمی‌کنند این است که گسترش شبکه بزرگراهی و تجهیز خیابان‌ها همزمان افزایش فروش خودروهای شخصی به شهروندان و به دنبال آن ترغیب شهروندان به استفاده از شبکه معابر با خودروهای نقلیه شخصی است.

علیزاده گفت: نبود آموزش‌های لازم برای استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و پیشگیری از تردد خودروهای تک‌سرنشین، فرسوده بودن بخشی از ناوگان اتوبوس‌رانی، توقف بیش از حد اتوبوس‌ها در طول مسیر، سرعت کم در مقایسه با خودروهای شخصی و رعایت نشدن فاصله زمان‌بندی حرکت می‌تواند از دلیل استقبال پایین از ناوگان عمومی در شهر ارومیه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: شهرداری ارومیه تلاش می‌کند تا وضعیت وضعیت شبکه حمل‌ونقل عمومی را بهبود ببخشد و همزمان باید مردم را تشویق به پیاده‌روی، توسعه شبکه دوچرخه سواری در سطح شهر کند و تحقق پروژه قطار شهری را نیز در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

وی بیان کرد: به دلیل وجود تعداد بالایی از خودروهای شخصی که در سطح شهر ارومیه در حال تردد هستند، آلودگی صوتی و آلودگی بصری و هوا نیز بیشتری می‌شود؛ چراکه گاز مُنوکسید کربن در وسائط نقلیه شخصی ۲ تا ۳ برابر بیشتر از اتوبوس‌هاست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =