اولین جشنواره برداشت توت فرنگی در روستای گردشگری شیان برگزار می شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج گفت: اولین جشنواره برداشت توت فرنگی با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان، تجلیل از کشاورزان نمونه و معرفی هرچه بیشتر این محصول در روستای نمونه گردشگری شیان برگزار می شود.

کوروش قادری در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به ظرفیت های گردشگری موجود در شهرستان سنندج اظهار داشت: مرکز استان کردستان از غنای بالای فرهنگی و تاریخی برخوردار است و برای توسعه گردشگری کردستان از این ظرفیت ها بهره می گیریم.
قادری افزود: وجود روستاهایی با معماری بکر و فرهنگ منحصربه فرد در بخش سیروان شهرستان سنندج این فرصت را برای جذب گردشگرانی از سراسر ایران فراهم ساخته است.
وی بیان داشت: این ظرفیت ها مورد توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی کشور است و چند ماه پیش شاهد ثبت ملی 10 روستا بودیم و امید داریم با ثبت جهانی منطقه هورامان روند توسعه گردشگری این روستاها بیش از پیش دنبال شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج گفت: در راستای توسعه گردشگری و نیز حمایت از محصولات ارزشمند کردستان اولین جشنواره برداشت توت فرنگی به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بخشداری سیروان در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری در روستای نمونه گردشگری شیان برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان، معرفی کشاورزان نمونه، افزایش توجه به این مناطق و نیز معرفی محصول با ارزش توت فرنگی کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: گردشگری غذایی می‌تواند توسعه مناسبی در کردستان داشته باشد و دولت نیز از سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای این فعالیت ها حمایت می کند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =