راه اندازی و تشکیل 6 انجمن هنری جدید در کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تشکیل 6 انجمن و تشکل هنری جدید در رشته های دف، پویا نمایی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، هنرمندان پیشکسوت و هه لپه رکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در راستای ساماندهی وضعیت موجود، استفاده از توان تشکل های پویا و هدایت صحیح مطالبات خانواده فرهنگ و هنر استان، حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری تشکیل و راه اندازی 6 انجمن هنری جدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به جایگاه تشکل ها و انجمن های هنری عنوان کرد: این انجمن ها نهادی مدنی و غیر دولتی هستند که به منظور فعالیت در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و هنری و با توجه به ظرفیت و نیاز استان راه اندازی می شوند.
قلعه شاخانی، به عناوین این انجمن های اشاره کرد و افزود: انجمن هنری استانی دف، انجمن هنری استانی هه لپه رکی، انجمن هنری استانی پویا نمایی و انیمیشن، انجمن هنری استانی عکاسان کردستان، انجمن هنری استانی کارتون و کاریکاتور و کانون استانی هنرمندان پیشکسوت کردستان از جمله عناوین این تشکل ها است که به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شناسایی و ساماندهی گروه های هنری و برگزاری انتخابات فی مابین هنرمندان در هر حوزه و تشکیل اعضای هیئت مدیره هر تشکل را از جمله اقدامات آتی راه اندازی این انجمن های هنری برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: توسعه، حمایت و رفع مشکلات هنرمندان در رشته های مختلف از جمله رسالت های است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دستور کار و از اولویت های خود می داند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =