مهر نوشت: عضو شورای شهر کرج از آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه متروی کرج در هفت ایستگاه خبر داد و گفت: کارگران در ۳۰ جبهه کاری مشغول به کار هستند.

محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرج در هفت ایستگاه و ۳۰ جبهه کاری در حال عملیات اجرایی است، اظهار کرد: در بیست و پنجمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی سازمان حمل‌ونقل ریلی کرج روند اجرای پروژه خط دو قطار شهری موردبررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به تعطیلی پروژه به مدت بیش از یک سال و اهمیت مترو برای کلان‌شهر دو و نیم میلیون نفری کرج، گفت: سه کارگروه تخصصی در حوزه‌های فنی و اجرایی، املاک و تملکات و مالی برای این پروژه تشکیل‌شده است.
به گفته عضو شورای شهر کرج ازجمله دستاوردهای تشکیل این کارگروه‌ها آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه در هفت ایستگاه و ۳۰ جبهه کاری، استملاک بخشی از املاک موردنیاز پروژه، بررسی و تعیین تکلیف اختلافات حادث‌شده در پروژه، ارسال لایحه تجدیدنظر در نرخ پیمان که از سال ۹۳ بلاتکلیف بوده و پیگیری اختصاص منابع مالی بوده است.
راه اندازی متروی کرج تا ۳۶ ماه آینده
خلیلی اردکانی با تأکید بر اینکه سه متغیر زمان، هزینه و الزامات بهره‌برداری از این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید موردبررسی دقیق قرار گیرد، گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن امکان بهره‌برداری از کل پروژه در مدت ۳۶ ماه و با هزینه سه هزار میلیارد تومان فراهم بوده و در صورت تأمین منابع مالی به مقدار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌توان پنج ایستگاه از ۱۴ ایستگاه مسیر پروژه را ظرف مدت ۲۴ ماه راه‌اندازی کرد.
وی ایستگاه‌های موردنظر را ۴۵ متری گل شهر، سه‌راه گوهردشت، بوستان جهان، مصباح و فردیس اعلام کرد.
عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: در واقع‌بینانه‌ترین حالت ممکن نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که می‌توان سه ایستگاه ۴۵ متری گل شهر، سه‌راه گوهردشت و بوستان جهان را در ۳۶ ماه و با هزینه هزار ۷۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی کرد، همچنین می‌توان در مدت ۲۴ ماه ایستگاه‌های ۴۵ متری گل شهر و ایستگاه فردیس را با هزینه‌ای در حدود هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان، ایستگاه‌های بوستان جهان و پل فردیس را با هزینه‌ای در حدود هزار و۵۹۰ میلیارد تومان و ایستگاه‌های ۴۵ متری گل شهر و ایستگاه بوستان جهان را با هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان راه‌اندازی کرد.
پیشرفت عملیات ساختمانی پروژه متروی کرج در محدوده ۴۵ متری گل شهر تا بوستان جهان به‌طور متوسط حدود ۶۰ درصد استخلیلی اردکانی تأکید کرد: مترو یک سیستم حمل‌ونقل پاک، امن و سریع بوده و علاج مشکلات عدیده ترافیکی و زیست‌محیطی شهر کرج است. راه‌اندازی این پروژه مهم و سرنوشت‌ساز خدمت بزرگی به شهروندان کرجی است.
وی با تأکید بر اینکه همه مدیران و متولیان باید درراه اندازی این پروژه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه پیشرفت عملیات ساختمانی در محدوده ۴۵ متری گل شهر تا بوستان جهان به‌طور متوسط حدود ۶۰ درصد است و بخشی از تجهیزات پروژه ازجمله ریل، ریل سوم، ترانس‌های TPS و LPS، کابل‌ها و سوزن‌های مسیر و از همه مهم‌تر ۲ رام قطار تأمین‌شده است، می‌توان ظرف مدت حداکثر ۲ سال ۶.۵ کیلومتر از پروژه را راه‌اندازی کرد و آن را به سمت ایستگاه فردیس و میدان دانشگاه خوارزمی و کمال شهر گسترش داد.
نمای بیرونی و فضاهای داخلی ایستگاه‌های متروی کرج بر اساس نمادهای سنتی و فرهنگی قومیت‌های ساکن در این شهر طراحی و اجرا شودعضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید همه طراحی‌های پروژه در فاز اول توسط مشاور نهایی سازی شود، گفت: نمای بیرونی و فضاهای داخلی ایستگاه‌ها بر اساس نمادهای سنتی و فرهنگی قومیت‌های ساکن در کرج طراحی و اجرا شود.
خلیلی اردکانی تسریع در استملاک فضاهای جانبی ایستگاه‌ها توسط شهرداری را ضروری دانست و گفت: ساختار شکست پروژه در بخش‌های مختلف پروژه توسط مشاور کارفرما نهایی سازی شود.
وی ارائه برنامه استمرار عملیات اجرایی پروژه و جلوگیری از توقف کارها تا زمان ابلاغ لایحه ترمیم قیمت توسط شورای عالی فنی را مهم برشمرد و گفت: ارائه طرح‌های مفهومی جهت احداث مجتمع‌های ایستگاهی در پیرامون پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =