آب شرب اصفهان سالم اما کیفیت آن پایین است/آب را نجوشانید

معر به نقل از مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان نوشت: آب اصفهان سالم است اما کیفیت آن بسیار پایین است و نمی‌توان کیفیت پایین را پای غیربهداشتی و ناسالم بودن آب گذاشت.

حسین صفاری  اظهار داشت: آب شرب مصرفی مردم اصفهان، ۶۰ درصد از آب تصفیه شده و ۴۰ درصد از آب چاه تامین می شود.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان چون سال ها آب تصفیه شده مصرف می کردند و ذائقه آنها به این نوع آب عادت کرده بود بنابراین پس از مخلوط شدن آب تصفیه با چاه، طعم و مزه آب چاه را نمی پسندند، افزود: تغییر مزه و طعم آب شرب به معنای ناسالم بودن آن نیست.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی مردم اصفهان به تهران یا هر شهرستان دیگری می روند حتی با وجود باکیفیت بودن آب تهران اما چون با ذائقه آنها متفاوت است شاید مصرف این آب زیاد باب طبع آنها نباشد.

شکایات مردمی به مرکز بهداشت اصفهان از طعم و مزه آب شرب

وی با اشاره به اینکه هر روز شکایت مردمی از کیفیت آب داریم و گلایه از طعم و مزه آب شرب می شود، گفت: هر روز شکایت تلفنی و حضوری بسیاری داریم که از طعم و مزه آب شرب گلایه دارند اما به نسبت یک ماه پیش، آمار شکایات بسیار پایین آمده است.

صفاری با اشاره به اینکه آب چاه تصفیه شده نیست بلکه ضدعفونی و گندزدایی می شود، گفت: آب سالم است اما کیفیت آن بسیار پایین است و نمی‌توان کیفیت پایین را پای غیر بهداشتی و ناسالم بودن آب گذاشت.

وی با اظهار اینکه پیش از قرار گرفتن چاه های آب در مدار شرب، با ما هماهنگی شده و از آن نمونه برداری می شود، گفت: بار میکروبی و شیمیایی آب چاه کنترل شده است و تمام املاح آن اگر نه در حد مجاز اما در حد مطلوب است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان بیان داشت: زیاد شدن املاح آب در درازمدت در بدن مشکلی ایجاد نمی کند.

مردم از آب بسته بندی استفاده کنند اما آب را نجوشانند

وی گفت: در بررسی های که صورت گرفته، شاهد بودیم که در برخی مناطق میزان آب تصفیه شده و آب چاه نامتعادل بوده و بیشتر از آب چاه استفاده می شده است که با پیگیری های ما این موضوع مشخص شد کردیم اما نمی توانیم این مکان ها را اعلام کنیم.

صفاری بیان داشت: در مواردی نیز پلمب چاه را داشتیم و چاه غیر مجاز بوده است و اجازه برداشت آب را ندادیم که آمار چاه های غیر مجاز را نیز نمی توان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: آب و فاضلاب ناچار است برای تامین آب شرب مردم اصفهان از آب چاه اما با کیفیت بهداشتی استفاده کند و در صورتی که آب با ذائقه مردم سازگار نباشد مردم می توانند از آب بسته بندی استفاده کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در صورتی که در آب شرب نیترات وجود داشته باشد، جوشاندن آن باعث غلظت بیشتر آن می شود بنابراین به هیچ عنوان آب نباید جوشانده شود.

تماس با ۱۹۰ برای بررسی کیفیت پایین آب

وی با اشاره به اینکه استفاده مکرر از آب جوشیده، مضر است و برای مواقع اضطراری توصیه می شود، افزود: با توجه به اینکه املاح از طریق آب به سرعت جذب می شود اگر املاح داخل آب بعضا کم و زیاد شده باشد با آب جوشیده شده سریعا جذب می شود.

صفاری گفت: به مردم توصیه می شود که اگر موردی از آب غیر بهداشتی مشاهده کردند، با تماس به ۱۹۰ گزارش دهند.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =