پیگیری آغاز عملیات اجرایی طرح تراکتورسازی شرکت فرگوسن انگلستان در استان زنجان

با پیگیری آغاز عملیات اجرایی طرح تراکتورسازی شرکت فرگوسن انگلستان در زنجان ، شاهد ورود صنعت خودروسازی برای نخستین بار به استان زنجان خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین، ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه پیگیری مشکلات آغاز عملیات اجرایی طرح تراکتورسازی شرکت فرگوسن انگلستان در استان که با حضور احمدی و وقفچی نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و خاتمی نماینده مردم شهرستان های ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید ، با اعلام خبر فوق افزود : در راستای تلاش برای اخذ مجوزهای لازم جهت آغاز فعالیت این واحد در استان مقرر گردید نمایندگان مجلس طی جلساتی با وزارت صنعت ،معدن و تجارت رایزنی های لازم را انجام داده و مجوز آغاز فعالیت و کلنگ زنی این مجموعه را اخذ نمایند.

وی تصریح کرد : در همین خصوص استاندار زنجان نیز شخصا موضوع را پیگیری و مراحل انجام کار را رصد می کند.

فغفوری اظهار داشت : پیش بینی می گردد در صورتی که تائیدیه نهایی اخذ گردد بلافاصله پروژه آغاز و در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تولیدات این واحد عنوان کرد : پیش بینی شده است تراکتور های تولیدی این واحد تراکتورهای سنگین باشد که برای نخستین بار در کشور تولید خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در خصوص زمین اختصاص داده شده برای این واحد گفت : 6 هکتار زمین به این واحد در شهرک صنعتی نوآوران زنجان اختصاص داده شده است که فاز اول این پروژه در 2 هکتار اجرایی خواهد شد.

وی افزود : میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای راه اندازی و تولید این واحد 35 میلیون یورو می باشد که برای اجرای فاز اول 200 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه مسئله پیگیری و رفع مشکلات اجرای طرح گیربکس شرکت پانچ بلژیک مطرح شد و با توجه به اینکه شرکت بدنبال اجرای مستقل پروژه در زنجان بوده و درخواست منفک شدن از شرکت ایدرو را دارد ، مقرر گردید نمایندگان مجلس از طریق وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیگیر شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =