آمار افزایش مرگ و میر در جوانان،‌ سوالی که بی جواب ماند!

مهر نوشت: مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری اصفهان پاسخ به علت های اصلی مرگ و میر و آماری از افزایش مرگ و میر در جوانان را در نشست خبری خود بی جواب گذاشت.

رسول جعفریان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: باغ رضوان در شش فاز تعبیه شده که تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان آرامستان‌ها ایجاد قبرهای ۲ تا ۳ طبقه است، ادامه داد: به همین دلیل تا ۷۵ سال دیگر پاسخگوی دفن اموات هستیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری اصفهان اعلام کرد: در صورت تکمیل ظرفیت باغ رضوان، آرامستان‌های منطقه‌ای پیش بینی شده است و یک زمین هم از منابع طبیعی استان بعد از پالایشگاه اصفهان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

قبرستان های مناطق مسکونی شاکی خصوصی دارد

وی گفت: زمینی که در غرب اصفهان برای احداث آرامستان در این منطقه اختصاص یافته است، مناسب نیست چراکه مردم هم از بعد مسافت و هم از بعد آلودگی هوا که از پالایشگاه به زمین بر می گردد، رغبتی برای رفتن به این آرامستان ندارند.

جعفریان بیان داشت: جلسات متعدد با شهرداری مناطق و مدیران دستگاه های مرتبط گذاشته شده است که زمین های مناسبت‌تر در نزدیک و خارج از بافت مسکونی را در اختیار بگیریم و آرامستان های منطقه ای را شکل بدهیم.

وی از وجود ۴۳ قبرستان محلی در اصفهان قدیم خبر داد و گفت: در حال حاضر به غیر از آرامستان باغ رضوان، ۱۸ آرامستان فعال است.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برخی از آرامستان‌ها در بافت مسکونی واقع شده و دارای شاکیان خصوصی است، بیان داشت: لازم است که هیئت امنای آرامستان ها فکری به حال آن بکنند.

آسفالت معابر و نگهداری فضای سبز جزو هزینه نگهداری یک حفره قبر است!

وی با بیان اینکه نرخ بهای خدمات سازمان آرامستان امسال تنها دو درصد افزایش یافته است و چون سه ماه اول امسال با افزایش قیمت بالایی در تمامی کالا مواجهیم بنابراین در واقع سوبسید و یارانه به مردم می دهیم، ادامه داد: شهرداری خواسته که تمامی مناطق به سمت درآمدهای پایدار بروند و هزینه های خود را از افزایش نرخ بهای خدمات دریافت نکنند.

جعفریان که هزینه نگهداری یک حفره قبر را بسیار بالا دانست و این مسئله را دلیل افزایش قیمت قبر در فاز اول می داند، گفت: آسفالت معابر و فضای سبز جزو هزینه نگهداری یک حفره قبر محسوب می شود.

وی که پاسخ به علت های اصلی مرگ و میر و آماری از افزایش مرگ و میر در جوانان را بی جواب گذاشت، ادامه داد: ۱۷۰ هکتار فضای سبز داریم که اکثرا در فاز اول است.

مدیر عامل سازمان آرامستان اصفهان با اشاره به اینکه برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و افرادی که درخواست بدهند که از عهده مالی خرید قبر بر نمی آیند، قبر رایگان در اختصاص می‌دهیم، گفت: در گذشته قطعه بی بضاعت ها داشتیم که چون در شان مردم ما نبود بنابراین مثل مردم دیگر در تمام قطعات به خاک می سپاریم و در حال حاضر آماری از تحویل قبور رایگان به مردم نداریم.

توقف خودروهای حمل متوفی در مقابل پزشکی قانونی و مراکز درمانی

جعفریان یکی از مشکلات پیش رو را توقف خودروهای حمل متوفی در مقابل پزشکی قانونی و مراکز درمانی دانست و افزاد: تلاش کردیم با گفتگو و مذاکره با پزشکی قانونی، معاونت درمان و فرمانداری و دادستانی و غیره این مشکل را رفع کنیم.

وی بیان داشت: طرح جامع مطالعاتی آرامستان تاکنون تهیه نشده است و بدنبال این هستیم که طبق سند چشم انداز ۱۴۰۰ این طرح را تهیه کرد و مطابق با آن برنامه ریزی کنیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان اصفهان گفت: با وجودی که طرح جامع مطالعات آرامستان یکی از نیازهای ضروری است اما تاکنون برای این طرح اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: به منظور آبیاری ۱۸۰ هکتار فضای سبز آرامستان تفاهم نامه ای منعقد شده است که بخشی از پساب سپاهان شهر از منبع شهید توچانی تامین شود و تقریبا ۹۵ درصد عملیات لوله گذاری آن صورت گرفته است و چندین چاه از خاتون آباد و اشکاوند اجاره کردیم که نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه آب بها در ماه می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =