مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه از خرید بیش از ۲۶ هزار و ۱۰۰ تن گندم مازاد برنیاز گندمکاران این شهرستان توسط مراکز خرید دولتی از ابتدای امسال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سید انور حسینی با بیان اینکه ارزش هر تن گندم خریداری شده ۱۳ میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار خرید گندم از بهره برداران از طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی انجام گرفت و این کار و تعامل سبب شد گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی خریداری شود.

حسینی افزود: سطح زیر کشت محصول گندم در سال زراعی جدید حدود ۹ هزار هکتار بوده که از این‌ مقدار ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت گندم دیم و ۲ هزار و۷۰۰ هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه بیشترین ارقام کشت شده گندم در این شهرستان در مزارع دیم سرداری، باران و آذر۲ و در مزارع آبی پیشگام و میهن و حیدری است، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در این شهرستان علاوه بر استفاده از ارقام پربازده رعایت اصول تغذیه و استفاده از کود و مواد مغذی است.

لازم به ذکراست که شهرستان اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار حدود ۲۳هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته و گندم، چغندرقند، نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی شهرستان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =