ایران سپیدپوش از نگاه ماهواره‌های ناسا/ عکس

ماهواره «Terra» متعلق به ناسا، ظهر امروز از آسمان ایران گذشت و توانست پوشش برفی نیمه شمالی کشور را که چند روز زیر ابر پنهان مانده بود، آشکار کند. مقایسه تصاویر مختلف این ماهواره، پراکندگی برف را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماهواره «ترا» متعلق به ناسا در ارتفاع ۷۱۳ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و هر ۹۶ دقیقه یک‌بار به دور زمین می‌گردد. از سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸) تاکنون، این ماهواره همراه با خواهرش، «Aqua» به تصویربرداری و گردآوری از وضعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی زمین مشغولند. به‌خاطر موقعیت مداری این ماهواره، تصویربرداری از استان آذربایجان غربی در گردش مداری بعدی ماهواره ترا انجام می‌گیرد.


برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

لازم به ذکر است نواحی سفیدرنگی که در این تصویر می‌بینید، ترکیبی از لایه‌های ابر و پوشش برف است. برای تفکیک آن‌ها، حسگری روی ماهواره ترا نصب شده است که میزان ذخایر برف را اندازه‌گیری می‌کند. نواحی زرد و صورتی‌رنگ در نمای زیر، پوشش برف و میزان آن را در نواحی مختلف نشان می‌دهد.


برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    24 14
    ماهواره شیطان بزرگ
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      9 21
      یعنی هنوز فکر میکنی ماهواره فقط شبکه های ..... بوده و هست ؟ ایران هم ماهواره فرستاده فضا . از دید شما ماهم بد و شیطانیم ؟
  • حسین UA ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    6 20
    شما که می گفتید ماهواره بد است و کلی احمدی نژاد را به باد انتقاد می گرفتید که روی چیز های بیهوده سرمایه گذاری می کرده است . همین یک ماه پیش بود دو نفر را اورده بودید تا صنعت فضایی احمدی نژاد را ناک اوت کنند. اینهمه دنیا دنیا کردید چی شد ؟ ان مردی که می گفت هولوکاست رفت اما ان مردی که می گفت برجام هم به اجلاس داووس راه داده نشد باز دست امثال احمدی نژاد و قالیباف درد نکند وگرنه اوضاع تهران اگر دست اصلاح طلب ها بود که تا الان وا ویلا بود ... دعای خیر مردم پشت مدیریان بی حزب جهادی است
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    9 2
    البته سفیدی ها تصویر برف نیست تصویر ابرهاست عزیز دل