تسنیم نوشت:رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در چهار سال گذشته قیمت نان افزایش نیافته است اما هزینه‌های این بخش مانند دستمزد سالانه حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است و گران شدن ۱۰ درصدی قیمت نان نمی توانند پاسخگوی هزینه نانوایان باشد.

علی فاضلی گفت: مسئولان باید به مشکلات نانوایان توجه کنند و واقعیات را بپذیرند اما تا به امروز به این واقعیت توجهی نداشته اند.

علی فاضلی

وی افزود: دولت به تازگی بعد از 4 سال قیمت نان را تنها در شهرستانها 10 درصد افزایش داده اما قیمت نان در تهران افزایشی نیافته است؛ هر چند که این افزایش 10 درصدی هزینه های نانوایان را پوشش نمی دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 4 سال است که موضوع رفع مشکلات نانوایان مطرح است و در این مدت باید فکری برای رفع مشکلات نانوایان صورت می گرفت؛ ادامه داد: میزان دستمزدها در این سال ها به طور میانگین 17 درصد افزایش یافته، همچنین نرخ حامل های انرژی و مالیات و بیمه افزایش یافته است اما افزایش 10 درصد قیمت نان همپای این افزایش هزینه های تولید بالا نرفته است.

وی با بیان اینکه 80 هزار بنگاه صنفی نانوایی در کشور چشم انتظار دولت برای رفع مشکلاتشان هستند تصریح کرد: در صورتی که قیمت نان را نمی توانیم هم تراز افزایش هزینه های تولید افزایش دهیم باید حداقل تسهیلاتی مانند عدم افزایش قیمت حاملهای انرژی و عدم دریافت مالیات را برای این واحد ها در نظر می گرفتیم.

فاضلی گفت: دو نرخی بودن نان خود رانت ایجاد می کند و سود آن را به جیب برخی افراد وارد می کند؛ بنابراین باید یک فکری برای کاهش هزینه های تولید نانوایان می کردند.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نانوایان سعی دارند که با دولت همراهی کنند اما این به آن معنی نیست که به وضعیت فعلی راضی هستند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =