۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران طی گزارشی وضع مالی دولت، تسهیلات پرداختی بانک‌ها، شاخص قیمت تولیدکننده و ... مورد بررسی قرار گرفته، هم‌چنین در حوزه بازار پول و سرمایه نیز قیمت جهانی طلا و نفت، نرخ خریدوفروش ارز، شاخص بورس و نوسانات این بازارها را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چکیده آمارهای اقتصادی مربوط به دی‌وبهمن‌ماه 1396 از سوی مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران منتشر شد.

این گزارش متشکل از برخی آمارهای اقتصادی روزانه، ماهانه، فصلی و سالیانه کشور و برگرفته از منابع آماری معتبر همچون بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ... است که بر اساس درجه اهمیت و استفاده آنها توسط فعالان بخش خصوصی، و به‌منظور دسترسی سریع و راحت به این اطلاعات هرماه بر روی سایت اتاق ایران درج می‌شود.

مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق ایران در گزارش دی‌وبهمن ماه، به بررسی قیمت‌های جهانی طلا، نقره و نفت خام و همچنین قیمت ارز در بازار آزاد پرداخته است.

علاوه بر این تغییرات حوزه‌های مختلف اعم از نرخ تورم در همه حوزه‌ها، نرخ ارز آزاد و سکه بانک مرکزی،  وضعیت بازرگانی خارجی کشور، در حوزه‌های صادرات و واردات و همچنین تراز بازرگانی و مبادلات تجاری ماهانه نیز بررسی شده است.

در آمارهای فصلی به تولید ناخالص داخلی و سهم اجزای هزینه نهایی در آن، تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی بر حسب اقلام نهایی، وضع مالی دولت و متغیر پولی و رشد آنها، شاخص بازار کار و غیره بررسی شده است.

قیمت‌های جهانی طلا، نقره و نفت خام      

آمارهای جهانی طلا، نقره و نفت‌خام برگرفته از سایت‌های بانک مرکزی (بخش اخبار اقتصادی روز)، اوپک (بخش داده و نمودار)  و کیتو می‌باشد. آمار اخبار اقتصادی روزانه بر روی سایت بانک و به‌صورت هفتگی نیز در گزارشات بررسی وضع اقتصادی-ارزی کشورهای عمده، بازارهای طلا و نفت این سازمان منتشر می‌شود.

 

قیمت­ ارز بازار آزاد
 به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی و به نقل از اداره صادرات این بانک، نرخ‌های اعلامی مندرج در سایت بانک، بیانگر میانگین‌ وزنی نرخ‌های خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت‌ ‌شده در سامانه سنا توسط صرافی‌های مجاز کل کشور و مربوط به معاملات نقدی دلار آمریکا، یورو و درهم امارات است(برای روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، ثبت آمار وجود ندارد). معاملات نقدی معاملاتی هستند که خریدار و فروشنده به محض انجام معامله ارز و ریال را مبادله نموده و شامل حواله­های ارزی نیز است.

 

بازرگانی خارجی
آمارهای مربوط به صادرات و واردات ایران به صورت آمار مقدماتی، ماهیانه از سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران آورده شده ­است.

 

ده قلم عمده صادراتی

مهم­ترین بازارهای هدف صادرات

ده قلم عمده وارداتی

تراز بازرگانی و مبادلات تجاری ماهانه

نرخ تورم بانک مرکزی 
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری، به صورت ماهانه توسط بانک مرکزی منتشر می‌­شود. داده‌­های آماری مذکور، شامل تورم 12 ماهه و تورم نقطه به نقطه برای گروه­‌های اصلی و اختصاصی کالاها می­باشد که در گزارش آماری مرکز تحقیقات فقط آمار شاخص کل قید می­شود. آخرین گزارش، گزارش 'شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران دی­­ماه 1396 است.

 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =