تسنیم نوشت:مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در ۹ ماه گذشته بیش از ۹۰ زلزله در استان گلستان رخ داده که بزرگی آنها بین ۲ تا ۵ ریشتر بوده است.

صادقعلی مقدم ظهر امروز در حاشیه مانور ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماه گذشته بیش از 90 زلزله در استان گلستان رخ داده که بزرگی آنها بین 2 تا 5 ریشتر بوده است.

وی افزود: 6 زلزله هم در این مدت در استان گلستان بزرگی بین 4 تا 6 ریشتر را داشتند که با توجه به بودن استان بر روی گسل زلزله، این موضوع می‌تواند برای ما هشدار باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: برای ارتقای ایمنی و آشنایی مردم و کارکنان با زلزله و کسب آمادگی، از سال گذشته کارهایی را در دستور کار خود قرار دادیم که از جمله آن می‌توان به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان اشاره کنیم.

مقدم تصریح کرد: در این بخش مقاوم‌سازی از 10 درصد به 44 درصد رسیده و 56 درصد روستاهای استان گلستان حدود 128 هزار واحد مسکونی روستایی ما نیاز به مقاوم سازی دارند و باید در اولویت کاری ما قرار گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خاطر نشان کرد: امروز هم در سالروز زلزله بم، مانور ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی با شعار کاهش افراد تحت تاثیر در برابر زلزله، با هدف تقویت آمادگی کارکنان دستگاه عملیاتی راه و شهرسازی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از زلزله و حریق برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: آموزش‌ و فرهنگ‌سازی را می‌توان از ادارات دولتی شروع کرد و در کمترین زمان این بخش از جامعه در دسترس را، در برابر حوادث احتمالی به دانش و خودامدادی تجهیز کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =