با حضور معاون اول رئیس‌جمهور طرح توسعه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروزدر جریان سفر به استان اصفهان، ضمن افتتاح پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از زیر مجموعه های فولاد مبارکه اصفهان از بخش های مختلف خط تولید این کارخانه بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران اجرایی پروژه در جریان جزئیات این طرح و افزایش ظرفیت آن قرار گرفت.

با افتتاح رسمی طرح توسعه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا، ظرفیت تولید از ۷۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید.

تولیدات این کارخانه شامل کلاف نورد گرم، ورق های فولادی و ورق عاج دار می شود و میزان سرمایه گذاری انجام شده ۱۴۶ میلیون یورو و ۲۵۳۶ میلیارد رالا و در مجموع ۲۲۰ میلیون یورو است. با افتتاح این طرح برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

همچنین نیروگاه ۲۵ مگاواتی فولاد سبا با هدف تامین برق نواحی تولیدی به بهره برداری رسید و استراتژیک این مجتمع صنعتی و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و ۱۳.۷ میلیون یورو و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر راه اندازی شد.

ویژگی خاص این طرح، طراحی و اجرای هفت دستگاه CHP (به معنای تولید هم‌زمان گرما و برق) با ظرفیت ۴.۲ مگاوات و تامین آب گرم ساختمان اداری جهت گرمایش و سرمایش و تولید همزمان برق و گرما است.

طرح تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه نیز با ظرفیت سه هزار متر مکعب در ساعت با سرمایه ۱۵ میلیون یورو به بهره برداری رسیده است که طی اجرای این طرح ۳۰ نفر مشغول به کار می شوند.

این طرح با هدف کاهش وابستگی به آب و بهبود وضعیت زیست محیطی اجرا شده است.

این طرح، بزرگترین تصفیه خانه پساب صنعتی و واحد RO کشور است که پساب صنعتی را به آب صنعتی جهت استفاده در خطوط تولید تبدیل می کند.

طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه نیز با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح های توسعه ظرفیت فولاد خام تا ۷.۲ میلیون تن و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    0 0
    تلویزیون مدام داره میگه اصفهان آب آشامیدنی هم نداره فولاد خیلی آب بره که