مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ازافزایش ۲۵ درصدی حضور شرکت های تعاونی استاندر سیزدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدتقی آبایی، ترویج وتوسعه فرهنگ تعاون و معرفی نظاممند کسب وکارهای تعاونی های موفق را از اهداف برگزرای این جشنواره عنوان کرد و گفت: امسال ۲۴۹ تعاونی برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند.وی با بیان اینکه برای شرکت در این جشنواره از۲۴ خرداد تا ۱۶ تیرماه فرصت ثبت نام اینترنتی در سامانه فراهم شده بود، افزود: سال گذشته،۱۹۷ تعاونی در جشنواره شرکت داشتند اما امسال شاهد رشد ۲۵ درصدی حضور تعاونی های استان درجشنواره سیزدهم هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با یادآوری اینکه این جشنواره ملی در شهریورماه همزمان با هفته دولت و هفته تعاون برگزارمی شود، تصریح کرد: در این جشنواره، شرکتهای تعاونی در ۲۵ گرایش به رقابت خواهند پرداخت و امسال، گرایش صنایع دستی نیز به مجموعه گرایش های شغلی تعاونی ها اضافه شده است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، هدف ازانتخاب تعاونی های برتر را دستیابی به توسعه و ترویج فرهنگ تعاون درجامعه، معرفی توانمند یهای بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولان، ارج نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاون و ارتقای جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه دانست .
وی گفت: ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاون، تشویق و ترغیب فعالیتهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف،معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی برای بهره گیری سایر تعاونی ها از رو شها، دستورالعمل ها و ابزارهای مدیریتی، تولیدی و نمونه های موفق با هدف تقویت وضعیت خود و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارک تهای مردمی از دیگر اهداف این جشنواره است. مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، ضمن مثبت ارزیابی کردن مشارکت تعاونی های استان در جشنواره های ملی اظهار داشت: در سال های گذشته بعضی از تعاونی ها در سطح ملی مطرح و انتخاب شدند؛ سال گذشته نیزدر دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر، تعاونی فراگیر دهستانی خوراوند خمین به عنوان تعاونی برتر ملی در گرایش فراگیر در سطح کشور انتخاب شد و نام استان مرکزی را در ردیف برترینها نشاند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =