فدراسیون اسکیت ایران این روزها در تب و تاب آماده‌سازی اعضای تیم ملی اینلاین هاکی بانوان برای حضور در مسابقات آسیایی ناموان کره‌جنوبی است.

به این منظور سالن هایپراسکیت باکری روزهای 28 و 29 تیرماه میزبان برگزاری مسابقات دسته‌جات آزاد و انتخابی تیم ملی بود. این مسابقات بین شش تیم از شهرهای تهران، تبریز، شهرری و ورامین برگزار شد که نهایتا تیم آی‌فیت‌پرو از تهران مقام اول و تیم ام‌دات‌آر تبریز و ارتش انقلاب تهران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند. ترکیب نهایی تیم ملی نیز روز 30 تیرماه در یک تست فنی یک‌روزه انتخاب شدند. 

کاوه صدقی، رییس کمیته آیس و اینلاین هاکی و عضو هیئت رییسه فدراسیون اسکیت ایران، در خصوص مسابقات دسته‌جات و انتخابی اینطور توضیح داد: «در تربیت بدنی و ورزش سیستمی به اسم دسته‌جات آزاد قهرمانی کشوری وجود دارد، به این معنا که هر شخص، در هرجا، هر تیمی دارد، می‌تواند به اسم تیم خودش در مسابقات شرکت کند، که در این صورت تامین هزینه‌های موردنیاز تماما به عهده خود تیم خواهد بود.» وی افزود: « در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه فدراسیون برای حضور بانوان در رقابت‌های آسیا، کمبود بودجه در تامین هزینه‌های اعزام تیم ملی به کره جنوبی است.»

مریم وفاخواه، نایب رییس فدراسیون اسکیت ایران نیز در خصوص فعالیت‌هایی که برای ارتقا و پیشرفت تیم در این مدت انجام گرفته است گفت: «اسکیت دارای 10 رشته مختلف است. سعی ما همیشه بر این بوده تا با برگزاری کارگاه‌‌ها و کلینیک‌های تخصصی و همچنین با استفاده از مدرسین خارجی سطح ورزشکاران را از نظر فنی و آگاهی به دانش روز ارتقا دهیم. در خصوص تیم اینلاین هاکی بانوان هم به همین صورت ابتدا در کمیته ملی المپیک از بازیکنان تست گرفتیم سپس این افراد توسط خانم مارینا فاگواگا که سرمربی تیم ملی اینلاین هاکی ایران و همچنین کاپیتان تیم ملی اینلاین هاکی فرانسه هستند، در یک کلینیک چند روزه از نظر فنی و به صورت تخصصی آموزش دیدند و سپس این مسابقات انتخابی برای آن‌ها ترتیب داده شد.»

مارینا فاگواگا سرمربی فرانسوی تیم ملی هاکی دختران نیز در پاسخ به این سوال که احتمال برد تیم ملی در رقابت‌های آسیا چقدر است گفت: «بازیکنان به خوبی تمرین کرده‌اند، آن‌ها انگیزه بالایی دارند و من خوش‌بین هستم که این بچه‌ها توانایی کسب مقام دوم را دارند.»

رشته ورزشی اینلاین هاکی از 14 سال پیش در ایران شروع به فعالیت کرده و تیم ملی این رشته نیز تا به امروز چندین بار در مسابقات مختلف در سطح بین‌المللی شرکت و دو بار موفق به کسب مقام‌ سوم آسیا شده است. تیم ملی در طول این سال‌ها با کمک ورزشکاران، حامیان مالی و کمک‌های مردمی و فدراسیون به چندین تورنمنت جهانی رفته است. این‌روزها تیم اینلاین هاکی دختران امید دارد که بتواند از طریق کمک‌های مردمی و حامیان مالی مجددا در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. به همین منظور برای دریافت کمک‌های مردمی،‌ پلتفرمی طراحی شده که با مراجعه به آدرس https://support.ifitpro.ir/hockeywomen می‌توان به این تیم کمک کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791882