۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

ایرنا نوشت: اتحادیه اروپا تحریم ها علیه مقام ها و شهروندان روس را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

ریانووستی روز پنجشنبه به نقل از دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا تحریم های فردی علیه روسیه را تا 15 ماه مارس سال 2019 (24 اسفند 97) تمدید کرد.

این تحریم ها شامل مسدود کردن دارایی ها و حساب های بانکی و منع سفر به کشورهای اروپایی می شود.

اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

پیش از این، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به اتهام نقش داشتن این کشور در مسمومیت جاسوس دو جانبه روس و دخترش در سالزبری انگلیس اعلام کرده بود.

تحریم‌های فردی علیه شهروندان روسیه که اتحادیه اروپا آنان را متهم به تضعیف تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین کرده است از ماه مارس 2014 اعلام و اجرایی شده است.

اکنون فهرست تحریم ها شامل 154 نفر و 44 سازمان و شرکت روسی است.

اتحادیه اروپا از سال 2014 تاکنون روسیه را به اتهام دخالت در حاکمیت داخلی اوکراین چندین بار تحریم کرده است.

روسیه ضمن رد همه اتهامات، محدودیت‌های اقتصادی متقابلی را بر اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

این تحریم ها متفاوت از تدابیر تنبیهی علیه اقتصاد روسیه است که اتحادیه اروپا پس از بحران اوکراین اعمال کرد.

اختلافات آمریکا و اتحادیه اروپا با روسیه پس از اعلام استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و پیوستن آن به فدراسیون روسیه و بحران و ناآرامی در شرق اوکراین به اوج خود رسید.

واشنگتن و متحدان غربی اش تاکنون بارها روسیه را به دلیل دخالت در مسائل اوکراین تحریم کرده اند. مقامات آمریکایی بر این باورند که حدود دو هزار سرباز روس در شرق اوکراین مستقر هستند. بر اساس توافق مینسک که سه سال پیش امضا شد، قرار شد روسیه نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =