حیات نوشت؛ یک جانباز دوران دفاع مقدس، با بیان این که استقلال و امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت شهدا، جانبازان و ایثارگران است، گفت: تکریم جانبازان نباید به روز جانباز محدود باشد.

علی چهرقانی، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و تبریک این روز به همه جانبازان و ایثارگران و دوستداران اهل بیت(ع)، اظهار داشت: نامگذاری سالروز میلاد حضرت عباس(ع) بنام روز جانباز، یک نامگذاری بجا و اصولی است، چرا که این شخصیت والامقام، نماد بارز ایثارگری، فداکاری و از خودگذشتگی هستند.
این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: گرامیداشت مقام جانبازان، اگرچه امری پسندیده است، اما نباید این مهم تنها به یک روز در سال محدود شود.
علی چهره قانی افزود: نباید هیچ گاه فراموش کنیم که استقلال و امنیت امروز کشورمان، مرهون تلاش ها و مجاهدت های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و اگر امروز انقلاب اسلامی مان به 40 سالگی خودش رسیده، بخاطر ایثارگری های جانبازانی است که جوانی و سلامت جسم خود را در راه این آب و خاک مقدس فدا کردند.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، با بیان این که شهدا و جانبازان بخاطر آرمان های والای انقلاب، در جبهه های نبرد حاضر شدند، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که قطعا جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا را نگران می کند، دوری جامعه از ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب است؛ و حتما یکی از بهترین روش ها برای پاسداشت این ارزش ها و آرمان ها، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و جانبازان و البته محدود نبودن این گرامیداشت ها به یک روز محدود است.
چهرقانی با بیان این که جامعه ایران امروز بیش از هر زمان به روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی نیاز دارد، گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد انواع و اقسام ایثارگری ها و فداکاری ها از سوی رزمندگان اسلام بودیم و از این رو گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان در همه ایام ها به منظور زنده نگاه داشتن روحیه ایثار و شهادت یک ضرورت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =