بازدید آخوندی از پروژه حرم تا حرم قطعه گرمسار

مهر نوشت:وزیر راه و شهرسازی درحالی‌ از پروژه حرم تا حرم قطعه گرمسار بازدید کرد که این طرح از سال ۸۹ به‌منظور کاهش بار ترافیکی تهران و کوتاه شدن مسیر تا مشهد مقدس کلید خورده است.

عباس آخوندی که در راس هیئتی از صبح یکشنبه وارد گرمسار شده است لحظاتی قبل در راستای بررسی وضعیت پروژه حرم تا حرم در محل کارگاه این پروژه در گرمسار حضور یافت.

عملیات احداث آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار - سمنان به طول ۱۱۵ کیلومتر اجراشده است که درواقع هدف از این پروژه کاهش بار تصادفات و ترافیک شهر تهران و کم کردن زمان سفر برای مسافران خصوصا زائران علی بن موسی الرضا (ع) به مقصد مشهد مقدس بود.

سمنان سالانه پذیرای ۲۰میلیون زائر و مسافر است که با توجه به‌قرار گرفتن این استان در مسیر شرق-غرب و شمال-جنوب همواره مردم این محور را برای رسیدن به قم یا مشهد انتخاب می‌کنند.

آزادراه حرم تا حرم ضمن کاهش مدت‌زمان سفر زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم به حداقل رسیدن میزان سوخت مصرفی خودروها نیز کمک می‌کند.

این پروژه باهمت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در حال انجام‌ است که می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز این محور نقش مهمی را ایفا کند.

گفتنی است طی هفته نیروی انتظامی پلیس‌راه این محور نیز گشایش یافت که این امر به افزایش ایمنی و کاهش قاچاق کالا اثرگذار خواهد بود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    1 0
    بد نيست براي يك چنين مسيري با اين حجم از تردد، سيستم روشنايي نيز تعبيه شود تا حوادث نيز كاهش يابد و ظرفيت مسير نيز بيشتر شود.