ایلنا نوشت: سخنگوی فراکسیون مستقلین از رایزنی این فراکسیون با فراکسیون امیدی‌ها برای ریاست دوباره لاریجانی در مجلس خبر داد و گفت که سعی می‌کنیم سهم هر فراکسیون ۳ نماینده در هیئت رئیسه باشد.

مهرداد لاهوتی گفت: طی آخرین تصمیمات فراکسیون مستقلین ولایی تصمیم بر رئیس ماندن لاریجانی و همچنین نایب رئیسان است، در این تصمیم با فراکسیون امید هم تقریبا به تعامل رسیده‌ایم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین تصریح کرد: تلاش ما براین بود که هرسه فراکسیون مجموعا یک لیست ارائه دهند نه به طور مستقل. تا این لحظه نتیجه‌گیری فراکسیون براین اساس است که هر فراکسیون سه نماینده در هیئت رئیسه داشته باشد. یعنی تقسیم‌بندی سه -سه -سه باشد. در مجموع حدود ۶۰ درصد نگاه قطعی بر ریاست لاریجانی است. البته امیدواریم فراکسیون اصولگرایان هم در این تصمیم ما را همراهی کنند.

تاکید فراکسیون امید بر حضور نمایندگان زن و اقلیت‌های مذهبی در هیئت رئیسه

همچنین ایسنا نوشت: سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به ماموریت سه عضو این فراکسیون برای رایزنی با سایر فراکسیون‎ها درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت که فراکسیون امید بر لزوم حضور یکی از نمایندگان زن و اقلیت های مذهبی در ترکیب جدید هیئت رئیسه جدید مجلس تاکید دارد.

بهرام پارسایی در توضیح جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: در این جلسه مباحث مختلفی از جمله نحوه ورود به انتخابات هیئت رئیسه بررسی شد. آقای حسین‌زاده به عنوان مسئول کمیته رسیدگی کننده به این موضوع گزارش مفصلی ارائه کرد و اعضا نیز نظرات خود را بیان کردند.

پارسایی یادآور شد که تصمیم نهایی فراکسیون امید در جلسه مجمع عمومی که یکی دو روز قبل از زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه تشکیل می شود، گرفته و اعلام می‌شود.

سخنگوی فراکسیون امید در ادامه تاکید کرد: حضور یکی از نمایندگان زن و نمایندگانی از اقلیت های مذهبی در هیئت رئیسه مطالبه مردم و حق طبیعی است. به همین دلیل فراکسیون بر حضور یکی از نمایندگان زن و اهل تسنن و اقلیتهای مذهبی در ترکیب هیئت رئیسه جدید مجلس تاکید دارد.

پارسایی درباره احتمال اجماع با دو فراکسیون دیگر و دادن لیست مشترک در انتخابات هیئت رئیسه گفت: فراکسیون امید سال گذشته لیست مشترکی با دو فراکسیون دیگر داد اما با بدعهدی مواجه شد که خروجی آن کاهش اعضای فراکسیون امید در هیئت رئیسه بود. به همین دلیل دغدغه اکثر اعضای فراکسیون امید آن است که در این باره دقت نظر بیشتری صورت گیرد تا شاهد تکرار بداخلاقی‌های سال گذشته نباشیم.

وی در عین حال گفت: البته بازهم همه گزینه ها روی میز است و ما هیچ تفاهمی را رد نمی کنیم کمااینکه سه عضو فراکسیون امید یعنی آقایان وکیلی، فتحی و حضرتی مسئول رایزنی با دو فراکسیون دیگر برای انتخابات هیئت رئیسه شدند. البته ما گزینه‌های دیگر یعنی دادن لیست مستقل را هم مدنظر داریم. همه چیز منوط به تصمیم گیری مجمع عمومی فراکسیون و ارائه گزارش افراد مامور برای رایزنی با سایر فراکسیونها می باشد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778165

برچسب‌ها