اخذ مجوز کارشناسی ارشد گردشگری در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: در راستای توسعه رشته های آموزشی دانشجویان با پیگیری هایی که در دست داریم بدنبال اخذ مجوز ارشد اکوتوریسم در این دانشگاه هستیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خسرو عزیزی ، اظهار کرد: با توسعه کمی در دانشگاه مخالفم، اما یک استثنا وجود دارد و آن این است که چنانچه آمایش آموزش عالی منطقه و استان تشخیص دهد و بازار و جامعه پذیرای یک سری رشته باشد، باید آن رشته‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: استان ما در شیلات ظرفیت خوبی دارد و بر این اساس مهندسی منابع طبیعی شیلات در رشته شیلات را ایجاد کردیم.

ایجاد رشته باستان شناسی باتوجه به سبقه تاریخی استان

عزیزی با اشاره به اینکه با توجه به سبقه تاریخی استان در این راستا رشته باستان‌شناسی را در دانشگاه ایجاد کردیم و به دنبال اخذ مجوز راه‌اندازی ارشد اکوتوریسم هستیم، اضافه کرد: همچنین مجوز ارشد گردشگری را اخذ کردیم، اما اینکه بیاییم دکترای رشته‌ای را ایجاد کنیم و فرد بیکار بماند، راه به جایی نمی‌بریم.

 

سر در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه وزارت علوم توسعه کمی رشته‌های تحصیلات تکمیلی را ممنوع کرده است، مگر در موارد خاص که رشته‌ای بین رشته‌ای باشد، عنوان کرد: در دولت نهم و دهم توسعه کمی بیش از حدی صورت گرفت، دانشگاه لرستان خیلی بهره‌مند شد و رشته‌های دکتری زیادی ایجاد شد و الان توسعه کمی را جامعه نمی‌پذیرد، چون هم فارغ‌التحصیل بیکار و هم صندلی خالی داریم.

وی با اشاره به اینکه کار خوبی که معاونت پژوهشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها تکلیف کرده، برقراری ارتباط با دانش‌آموختگانی است که فارغ‌التحصیل شدند تا مطلع شویم که بیکار هستند و یا شاغلند، افزود: دانشگاه لرستان این کار را از ورودی‌های سال 90 به بعد انجام داده است.

صندلی خالی برخی رشته ها در دانشگاه

عزیزی با بیان اینکه با صندلی خالی در برخی رشته‌ها در دانشگاه مواجهیم، گفت: این در حالیست که در برخی رشته‌ها جامعه با سرریز فارغ‌التحصیل مواجه است و حتی بخش خصوصی هم توان جذب فارغ‌التحصیلان را ندارد.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: در سند راهبردی افق 1404 برنامه این است که این رشته‌ها محدود شود و به سمت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای برویم به عنوان نمونه بین گروه زمین‌شناسی و معدن، رشته گوهرشناسی که بین رشته‌ای است را ایجاد کردیم و منتظریم شورای عالی برنامه‌ریزی، با راه‌اندازی آن موافقت کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =