اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار به پروژه‌های آبخیزداری استان لرستان

شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با حضور مهندس آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تا ساعت یک بامداد به طول انجامید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان این جلسه با حضور مهندس خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، اللهیار ملکشاهی نماینده مردم شریف کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ، عباس سمیعی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها ،مراتع و آبخیزداری کشور ، غلامرضا احمد زاده مشاور رئیس سازمان جنگل ها ، بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان ، مدیران ستادی و مدیران شهرستان های منابع طبیعی سراسر استان برگزار گردید.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت : امیدوارم این سفرها منشأ خیر و برکت برای کشور و استان باشد.

اخذ مجوز استخدام 13 نفر در استان

خلیل آقایی با اشاره به تلاش مدیر کل منابع طبیعی و همکاران خود در استان خاطرنشان کرد : بارایزنی های فراوان توانسته ایم مجوز استخدام ۵۴۴ نفر در کل کشور را اخذ کنیم که سهم لرستان ۱۳ نفر است.

 وی با بیان اینکه هیچ سهمیه ایی برای ستاد تهران در نظر گرفته نشده است خاطرنشان کرد : تمام این ۵۴۴ نفر در بین ۳۳ استان کشور توزیع می‌شوند.

 آقایی گریزی به عنایت و لطف مقام معظم رهبری در سالجاری که اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه آبخیزداری را داده‌اند ، زد و افزود : دولت و مجلس این امر را مصوب کرده و در اختیار سازمان جنگل ها گذاشته و یک نهضت اجرایی خوبی صورت گرفته است .

معاون وزیر و رییس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، اجرای پروژه‌های آبخیزداری را تداعی‌کننده رشادتهای سال‌های اول انقلاب دانست و خاطرنشان کرد : اجرایی شدن این پروژه‌ها برای مردم نوید خیر است که در این شرایط کم آبی و خشکسالی ، این پروژه ها می تواند آب را هدایت کرده و مردم استفاده بهینه از آب را داشته باشند.

آقایی به نکته مثبت دیگری از پروژه های آبخیزداری اشاره کرد و عنوان کرد : در زمان ترسالی که بارش باران زیاد است ، آب حاصل از بارش می تواند سیل به وجود بیاورد ، که اجرای این پروژه های آبخیزداری می‌تواند از وقوع سیل نیز جلوگیری کند.

جلسه شورای اداری منابع طبیعی لرستان

 وی در رابطه با لرستان نیز اذعان داشت : بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به پروژه های آبخیزداری استان اختصاص داده شده و استاندار هم ۱۰ میلیون تومان را مصوب کرده که در این سفر هم تا سقف ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان مجوز هزینه در اجرای پروژه های آبخیزداری ، توسعه جنگل ، احیای مراتع، کاداستر جنگلها ، غنی‌سازی جاهایی که جنگل ها از بین رفته اند ، مبارزه با آفات ،جلوگیری از خشکیدگی بلوط را می دهیم.

آقایی در پایان با اشاره به اینکه برای خشکیدگی و مبارزه با آفات هیچ محدودیت مالی قائل نمی‌شویم خاطرنشان کرد: استان هر چقدر برای مبارزه با خشکیدگی و مبارزه با آفات تشخیص دهد مساعدت های لازم انجام خواهد گرفت.

 در ادامه ، ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر و تشکر از حضور مهندس آقایی در لرستان خاطرنشان کرد : کارهای بر جسته و شاخصی که مهندس آقایی در طول این مدت انجام داده است بر هیچ کس پوشیده نیست .

فرو نشست آبهای زیرزمینی و خطر بزرگ

وی به یکی از سیاست های کلی نظام که اقتصاد مقاومتی می باشد و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشته اند اشاره کرد و تصریح نمود : اگر دولت ، مجلس و همه مسئولین به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری می کردیم ،امروز در این شرایط تحریم با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

ملکشاهی با بیان اینکه فرو نشست آب های زیرزمینی یک خطر بزرگ است خاطرنشان کرد : نگهداری از جنگل ها و حفاظت از آنها می‌تواند در بُعد تغذیه آبهای زیرزمینی کمک شایانی را به جامعه بکند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان تنظیم بندی شاخص ها و برنامه ریزی کارها توسط مهندس آقایی را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان نمود : از بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و تمام پرسنل منابع طبیعی استان نهایت تقدیر و تشکر را دارم چرا که کارها و زحمات شما قابل تحسین است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =