اختصاص ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی الیگودرز به کشت گیاهان دارویی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز گفت:با برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مرتضی سعیدی فر با اشاره به رویش گونه‌های دارویی بی‌نظیر در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: شهرستان الیگودرز از شرایط توپوگرافی خاصی برخوردار است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب ‌و هوای مساعد این شهرستان و رویش گیاهان مختلف دارویی خودرو، بستر و ظرفیت بسیار خوبی برای پایلوت شدن الیگودرز جهت کاشت گیاهان دارویی فراهم است.

وی افزود: سال گذشته 450 هکتار از اراضی ملی شهرستان الیگودرز به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یافت و گونه‌های مختلفی ازجمله کرفس کوهی، گل محمدی، بادام، موسیر، بیدمشک و سایر گونه‌های دیگر در این شهرستان کشت و تحویل بهره‌برداران شد.

اختصاص بیشتر زمینهای کشاورزی به کشت گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز عنوان کرد : امسال در صورت مشارکت مردم 500 تا 600 هکتار از اراضی ملی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد و در صورت استقبال مردم، کاشت گیاهان دارویی را در سطح بیشتری از اراضی افزایش می‌دهیم.

اثر کشت گیاهان دارویی در سبد خانوار مردم

وی بیان کرد: گیاهان دارویی به‌منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، کمک در جهت نفوذپذیری خاک و ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی و تقویت چشمه‌های پایین‌دست و همچنین اشتغال‌زایی کشت می‌شود چراکه کاشت گیاهان دارویی می‌تواند اثر اقتصادی خوبی در سبد خانوار بهره‌برداران و کشاورزان داشته باشد.

سعیدی فر تصریح کرد: زمینه فعالیت برای افرادی که می‌توانند در راستای کاشت گیاهان دارویی کار کنند فراهم است و علاوه بر اینکه نقش بسیار خوبی در اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد از تخریب و فرسایش خاک جلوگیری و سبب افزایش پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =