مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در حاشیه کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: ۲ هزار و ۶۴۲ کارگر لرستانی امسال از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه ما موظف به حفظ شرکای اجتماعی خود یعنی کارگر و کارفرما هستیم، اظهار داشت: عبور از گردنه و مسیر مشکلات اقتصادی نیازمند به همدلی و انسجام است، حفظ حیات بنگاه های اقتصادی را باید دنبال کنیم تا جامعه از این موضوع منتفع شود.

وی با بیان اینکه قانون گذار این حق را برای کارگرانی که خارج از اراده خود بیکار می شوند قائل شده تا از بیمه بیکاری استفاده کنند، تصریح کرد: البته باید پنجره ای برای اشتغال مجدد کارگران فراهم شود.

روند بیمه بیکاری رو به کاهش است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه روند بیمه بیکاری در لرستان کاهشی بوده است و با کنترل و هدایت نیروها به سمت اشتغال مجدد توانسته ایم تعداد افرادی که بیمه بیکاری میگیرند را کاهش دهیم، افزود: رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی باید با نگاه مشاوره ای صورت بگیرد، از بخشی نگری و توجه یک جانبه به کارگر و کارفرما پرهیز کنیم. دفاع و صیانت از حقوق نیروی انسانی و تولید به هم گره خورده است.

آشتاب با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تاکنون، ۲ هزار و ۶۴۲ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری شده اند که ۲۵ درصد این تعداد کارگرانی مربوط به دیگر استان ها هستند، گفت: امسال اعتبار پیش بینی شده برای اشتغال روستایی لرستان ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که توانسته ایم بالغ بر ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۴۱ واحد اقتصادی بدهیم که بیش از مبلغ تعهد شده استان بود.

وی ادامه داد: در بخش اشتغال فراگیر نیز ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و رتبه دوم کشور را داشته ایم

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =