نشست «خروج آمریکا از برجام و گزینه‌های روی میز ایران» با حضور علی خرم دیپلمات سابق و ابراهیم متقی استاد دانشگاه برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی انجمن اندیشه و قلم، این نشست از سوی گروه روابط بین‌الملل انجمن اندیشه و قلم و خانه اندیشمندان علوم انسانی روز سه‌شنبه 26 تیر از ساعت 17 برگزار می‌شود.
محل برگزاری نشست در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات‌اللهی، نبش ورشو است. همه علاقمندان، اهالی رسانه و خبرنگاران می‌توانند در این نشست حضور یابند.
در پیش درآمد این نشست آمده است:
«آمریکا از 1+5 کم شد ولی برجام بدون آن نیز همچنان ادامه دارد. دونالد ترامپ خیلی زود وعده خود را برای خروج از آنچه «بدترین توافق ممکن» خوانده بود، عملی کرد. او نه تنها به دنبال احیای تحریم‌های قبل از برجام رفته، بلکه تصمیم گرفته بر آنها بیفزاید. او که در مقام یک تاجر برای آمریکا برنامه‌ می‌ریزد، اعلام کرده می‌خواهد فروش نفت ایران را به صفر برساند.
هرچند گروه جدید 1+4 حاضر نشدند با او همراهی کنند اما ایران حمایت‌های آنها را کافی نمی‌داند و معتقد است آنان برای حفظ برجام باید اقدامات جدی‌تری انجام دهند.
این روزها تهران خود را برای موج جدیدی از فشارهای اقتصادی آماده می‌کند.
اما؛ گزینه‌های پیش روی ایران برای عبور از وضعیت جدید چیست؟
آیا شرکای استراتژیک ایران از جمله چین و روسیه قابل اعتمادند؟
آیا کشورهای اروپایی که حاضر به همراهی با ترامپ نشدند، می‌توانند خواسته‌های ایران را برای ماندن در برجام تأمین کنند؟
آیا ایران می‌تواند جز حمایت کشورهای قدرتمند جهانی، گزینه‌های دیگری را برای حل مشکلات اقتصادی خود در عرصه بین‌المللی پیدا کند؟
ورود به گزینه نظامی از جمله بستن تنگه هرمز می‌تواند اهرم فشار یا گزینه جدی ایران برای حل مسأله باشد؟
و در پایان، تهران در شرایط جدید، چقدر در متعهد ماندن به برجام صبور خواهد ماند؟»

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =