به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون 950 نفر در این استان به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار رضا بنی اسدی فر این آمار را نگران کننده خوانده و گفته «این آمار تاسف بار به‌دلیل رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی بوده است.»

در حالی این مقام انتظامی تلفات بالای تصادفات رانندگی در کرمان را نگران کننده خوانده که براساس گزارش پزشکی قانونی، در 9 ماه ابتدای سال جاری پس از استان‌های فارس، تهران و خراسان رضوی، کرمان چهارمین استان از نظر قربانیان تصادفات جاده‌ای بوده است.

بر اساس این گزارش تا پایان آذر امسال، 659 کرمانی به دلیل سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند. 

خداد مقبلی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان کرمان در رابطه با بالا بودن آمار تلفات جاده‌ای در کرمان چندی پیش گفته بود که کمبود اعتبار موجب شده عامل جاده‌ها در تصادفات رانندگی و تصادفات در کشور ما و به‌تبع آن در کرمان بیشتر شود.

به گفته او به‌واسطه کمبود اعتبارات، ایمن‌سازی جاده‌ها روند کندی داشته و همین موجب شده عامل جاده تا 20 درصد در تصادفات نقش داشته باشد.

وی معتقد است دلیل بالا بودن تلفات رانندگی در استان کرمان فقط ایمن نبودن جاده‌ها نیست. بلکه تردد هم در مسیرهای استان بیشتر از سایر نقاط است به‌طوری‌که حدود 85 درصد کالاهایی که از بنادر جنوب و جنوب شرق کشور خارج می‌شوند از محورهای استان کرمان در سطح کشور پخش می‌شوند و اگر میزان تردد و کیلومتر طی شده را هم در نظر بگیریم، از نظر میزان تلفات کرمان در رتبه‌های میانی جای می‌گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =