کارگردان «لاتاری» نامزد چهره سال هنر انقلاب شد/ در غیاب نامزدانِ زن

حمید حسام، محمدرضا دوست‌محمدی، حسن روح‌الامین، محمدحسین مهدویان و مهدی نقویان در غیاب نامزدهای زن در نشست خبری معاونت هنریِ حوزه هنری به عنوان نامزدهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب اسلامی صبح امروز، شنبه ۱۸ فروردین با حضور سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری برگزار شد.

او در این نشست خبری با اشاره به آغاز این هفته فرهنگی همزمان با ۲۰ فروردین و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، عنوان کرد: «حوزه هنری به عنوان مامن و ملاجا هنر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر با استفاده از مناسبت «روز هنر انقلاب» که از سوی شورای فرهنگی عمومی انتخاب شده، سعی کرده‌ برنامه‌هایی در تهران و سایر استان‌ها برگزار کند که در آن‌ها به تبیین مبانی هنر انقلاب اسلامی پرداخته و به رویش‌های هنر انقلاب اسلامی توجه شود.»

او افزود: «ما در این مراسم سعی کرده‌ایم از تمامی ظرفیت‌های هنری برای تبیین انقلاب استفاده کرده و البته به مبنای معرفتی شهید آوینی نیز در طرح‌ریزی آن‌ها توجه کنیم.»

طبق آن‌چه در خبرگزاری مهر نقل شده است، شجاعی‌طباطبایی با اشاره به افتتاحیه هفته هنر انقلاب در بیستم فروردین گفت: «در این مراسم ۲۰ هنرمند شهرستانی جریان‌ساز و معرف هنر انقلاب در استان‌ها معرفی و تقدیر خواهند شد. همچنین برگزیدگان جشنواره داستان انقلاب نیز در مراسم افتتاحیه اعلام خواهند شد و پیش از آن نیز در صبح روز دوشنبه ۲۰ فروردین نیز مراسم تجدید میثاق با هنرمندان شهید برگزار می‌شود.»

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در ادامه به مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: «ما طبق سنوات قبل از هنرمندان مطرح انقلاب طی یک نظرسنجی خواستیم که نظرشان را درباره چهره سال بدهند که در نهایت از یک فهرست ۶۰ نفره و با رای گیری به ۵ چهره رسیدیم که شامل آقایان حمید حسام، محمدرضا دوست محمدی، حسن روح‌الامین، محمد حسین مهدویان و مهدی نقویان می‌شود. در روز پایانی هفته هنر انقلاب یک نفر از این هنرمندان با رای هنرمندان دیگر به عنوان چهره سال انتخاب خواهد شد.»

او در همین زمینه در پاسخ به سوالی درباره حضور حمید حسام به عنوان یک نویسنده در میان کاندیداهای انتخاب چهره هنر سال افزود: «از من سوالی نپرسید که نتوانم جوابش را بدهم. البته کاش این سوال را سال‌های قبل پرسیده بودید و جواب می‌گرفتید. آقای حسام سال قبل هم جزو کاندیداها بودند. نوشتن درباره شهدا که خود از بزرگ‌ترین هنرمندان انقلاب اسلامی به شمار می‌روند حتما هنر بزرگی است و انتخاب چهره سال هنر انقلاب نیز از میان اهالی فرهنگ و هنر صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر معمولا موضوع ادبیات پایداری نیز در ذیل بخش هنری سازمان‌های مختلف قرار می‌گیرد.»

او همچنین گفت: «در لیست شصت نفره ابتدایی ما بانوان هنرمند نیز حضور داشتند اما بر اساس آرا در نهایت به مرحله پایانی راه پیدا نکردند.»

شجاعی‌طباطبایی همچنین از اهالی رسانه خواست برای اطلاع از جزنیات برنامه‌های این هفته به لوح فشرده‌ای که برای این منظور از سوی حوزه هنری تهیه شده‌است مراجعه کنند.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =