۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد

حمید حسام در مراسم اختتامیه چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی، به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب و تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین اختتامیه چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و انتخاب چهره سال هنر انقلاب، عصر امروز (یکشنبه 26 فروردین) در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره جایگاه انقلاب اسلامی گفت: «باید توجه داشته باشیم که معلوم نیست شرط انقلاب کردن برای انقلابی ماندن ما کفایت کند. برای انقلابی ماندن باید استقامت داشت، مسیر درست را شناخت و به تکلیف عمل کرد والا تضمینی نیست که اگر روزگاری، انقلابی بوده‌ایم بتوانیم انقلابی هم بمانیم همان‌طور که در حادثه عاشورا نیز کسانی در مقابل امام صف کشیده بودند که روزگاری در زمره مجاهدان راه خدا بود.»

در بخشِ دیگر مراسم، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه سال 96، سال جوانان بود، گفت: «جوانی معرف هویت مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی بود. چند تن از هنرمندان ما با آثارشان و معرفی شهید عزیزمان محسن حججی خوش درخشیدند و او را در حوزه ادبیات انقلاب معرفی کردند.»

او در مورد روند انتخاب چهره سال انقلاب توضیح داد: «در مرحله اول، بنا به نظر هیئت انتخاب، 14 هنرمند ویژگی‌هایی داشتند که به عنوان نامزد معرفی شدند. اولین شاخص، تولید آثار در گفتمان انقلاب اسلامی بود، دوم این‌که باید مخاطب فراوانی می‌داشتند و سومین گام جریان سازی بود. از بین 14 نفر اولیه، 5 هنرمند بیشترین آرا را کسب کردند که درنهایت یک نفر به عنوان برگزیده معرفی می‌شود.»

در ادامه، مرتضی سرهنگی، نویسنده و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری درباره حمید حسام، یکی از نامزدهای چهره سال هنر انقلاب گفت: «نویسنده جنگ راوی واقعیت است و به دنبال حقیقت می‌رود، همان‌طور که جنگ فرمانده خود را پیدا می‌‌کند، نویسنده خود را نیز پیدا می‌کند و آقای حسام هم در زمره این نویسندگان است.»

سپس مسعود نجابتی با حضور روی صحنه درباره محمدرضا دوست‌محمدی از دیگر نامزدهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی، گفت: «آقای دوست‌محمدی به اخلاق اسلامی پایبند است، او علی‌رغم خلاقیت‌های هنری که دارد همواره شخصیتی به دور از تکبر داشته و خود را از این صفات حفظ کرده است.»

آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز، دیگر هنرمندی بود که در سخنانی درباره حسن روح الامین، از هنرمندان نقاش و دیگر نامزد چهزه سال هنر انقلاب گفت: «وقتی که موفق شدم آثار او را ببینم، نفسم در سینه حبس شد. آثاری را دیدم که انگار جهان تصویری من را وقتی که در حال ساخت آلبوم موسیقی «ساغی سرمست» بودم، ترسیم می‌کرد و همین مسئله میان ما پیوندی عمیق ایجاد کرد.»

در بخش دیگر این مراسم، سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما برای صحبت درباره محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم‌هایی چون «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» و نامزد چهره سال هنر انقلاب روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت: «خوشحالیم این سال‌‌ها کسی به عرصه فیلمسازی آمده که هم حرف خوب زده است و هم هنرمندانه مردم را پای آثارش می‌نشاند.»

سلیم غفوری، رئیس شبکه مستند سیما، آخرین مهمان مراسم بود که درباره مهدی نقویان، پنجمین نامزد چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: «او یک مستندساز جوان و توانمند است که توانسته روایت‌های درست در مستندسازی را به شکلی دغدغه‌مند روایت کند.»

در پایان این مراسم و پس از دعوت از همه نامزدها برای حضور روی صحنه، حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شد.

این نویسنده در سخنانی کوتاه گفت: «در دهه 60، دیده‌نشدن یک دغدغه نبود، بلکه یک عشق بود، اما این عشق با گذر زمان کم‌رنگ شده است. کسی می‌تواند از سیم‌خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم‌خاردارهای نفسش گیر نکرده باشد. به همین خاطر بر این باورم اولین خاکریزی که نسل ما باید از آن عبور کند، خاکریز خودش است.»

از چند سال پیش به همت حوزه هنری، روز بیستم فروردین، همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، هفته هنر انقلاب برگزار و طی آن از چهره سال هنر انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود. در دوره‌های گذشته، مرتضی سرهنگی (نویسنده و پژوهشگر)، مجید مجیدی (کارگردان) و سیدمسعود شجاعی طباطبایی (کاریکاتوریست) به این عنوان دست یافته‌اند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    0 0
    | ایران چند سال دیگر نفت دارد؟