۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷
جلوه‌ای از هنر اصیل ایرانی در «نقش نگارین»

دومین نمایشگاه «نقش نگارین» در آستانه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نمایشگاه گروهی «نقش نگارین» به کیوریتوری شکیبا شریفیان و امیر رجایی و دستیاری آیدا فرهنگ و میلاد مهتابیان‌پور در نگارخانه کوثر وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، برگزار می شود.

در این نمایشگاه آثار نگارگری، گل و مرغ و تشعیر از اساتید و هنرمندان جوان از شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، رشت و مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه «نقش نگارین 2» مانند نخستین نمایشگاه اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند؛ از جمله این اهداف، ایجاد پویایی در هنرهای سنتی و نقاشی ایرانی در سایۀ الهام از ریشه‌ها و تداوم فرهنگی؛ جوان‌گرایی و استعدادیابی و حمایت از هنرمندان جوان و نو ظهور، تمرکز زدایی از پایتخت و چند صدایی بودن نمایشگاه و ارائه سبک‌ها و دیدگاه‌های هنرمندان مختلف سراسر ایران زمین است.

مهم‌ترین شرط پویایی این هنر در رونق اقتصادی آن است. به همین منظور، نمایشگاه «نقش نگارین 2» در آستانه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و در اردیبهشت ماه، از زیباترین ماه‌های سال و پر رونق‌ترین برهۀ زمانی توریسم و گردشگری، در صدد است تا باری دیگر شکوه نقاشی ایرانی و هنر هنرمندان ایرانی را برای مخاطبان ایرانی و خارجی به نمایش گذارد و ایرانیان هنر دوست و گردشگران و توریست‌ها را به بازدید و خرید از این نمایشگاه دعوت می‌کند.

شکیبا شریفیان کیوریتور نمایشگاه در این باره گفت: همانطور که از اولین نمایشگاه نقش نگارین تلاش شد تا مقالات علمی نیز در کنار نمايش آثار هنری ارائه شوند، این مجموعه نمایشگاه در نظر دارد تا علاوه بر نمایش آثار نگارگری معاصر هنرمندان ایران، بتواند از اندیشمندان و صاحبان قلم در زمینه مطالعات علمی و بنیادی هنر بهره مند شود و در افق بلند مدت، با برگزاری همایش و انتشار کتاب مجموعه مقالات، در زمینه تولید محتوا و دانش نیز گام بردارد.

نمایشگاه نقش نگارین، در عصر روز شنبه 22 اردیبهشت ماه گشایش خواهد یافت و تا 27 اردیبهشت ماه نیز دایر است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =