۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲

جلسه نقد کتاب« آسنک شب یلدا» نوشته یدالله حاج علیان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، کتابداران و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی سلمان فارسی شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این جلسه ضمن بیان اینکه معرفی نویسندگان بومی از وظایف دستگاههای فرهنگی محسوب می شود بیان داشت: معرفی و نقد کتاب به گویش و لهجه‌های محلی موجب زنده‌نگه داشتن فرهنگ و هویت تاریخ هر شهرستان می‌شود .
نورعلی غلامحسین نیا سماکوش افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب به گویش خاص همان منطقه هر شهرستان از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان است .
در ادامه این جلسه نیز، نویسنده کتاب "آسنک شب یلدا" به معرفی کتاب خود پرداخت و اذعان کرد؛ اهمیت نگارش در زبان و گویش مهدیشهری یک ضرورت است که متاسفانه مغفول مانده است.
یدالله حاج علیان از وجود تعداد زیادی از نویسندگان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: گروه اندکی در حوزه گویش و فرهنگ مهدیشهری دست به قلم برده اند.
وی تمامی قصه‌های کتاب خود را مبتنی بر عشق دانست افزود: کتاب "آسنک شب یلدا" ازهفت قصه تشکیل شده است .
خانم حمیدیان ضمن تشکر از نویسنده به خاطر گردآوری و تهیه این کتاب گفت: معرفی آیین ها و آداب و رسوم پیشینیان از نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود
وی انتقال آداب گذشتگان به جامعه امروزی، آموزش احترام و تکریم بزرگان در قالب قصه و داستان ،جایگزین کردن تغذیه سالم در سبد غذایی جامعه امروزی را از اهداف نگارش این کتاب برشمرد و بیان داشت: عدم ذکر منبع در پایان هر قصه و داستان و قرابت نداشتن طراحی جلد با مضامین داستان‌ها از نقاط ضعف این کتاب است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =