۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

دکتر حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور به دیدار دکتر طاهر صباحی فرش‌شناس بین المللی، مولف ۲۰ عنوان کتاب در حوزه قالی و از معدود فرش‌شناسان صاحب نام جهان رفت.

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار دکتر صباحی با اشاره به مشکلات بوروکراتیک پیچیده و نیز مداخله‌های مخرب سوداگران فرش و با تاکید بر اهمیت ضبط و نگارش تاریخ فرش و تلاش برای ثبت اطلاعات و دانش این حوزه، خواستار ورود رییس‌ جمهور به حوزه فرش و تدارک سازوکار لازم برای ساماندهی آموزش، پژوهش و بازار فرش شد.

 حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور نیز با قدردانی از تلاش‌های دکتر صباحی در حوزه فرش‌شناسی بیان داشت: راه‌اندازی آکادمی فرش ایران می‌تواند تامین‌کننده نیازهای پژوهشی، آموزشی و تولیدی هنر-صنعت فرش باشد و میزبانی رویدادهای جهانی فرش را نیز برعهده گیرد.

رییس مرکز بررسی‌هاسی استراتژیک با بیان اینکه در تقویم، روز ملی فرش داریم گفت: باوجود روز ملی فرش در تقویم سالانه، برنامه‌ای فراگیر برای آن وجود ندارد. این درحالی است که ایران می‌تواند مرجع ارزش‌گذاری و داوری قالی هنری در جهان باشد.

در این دیدار هم‌چنین درباره امکان راه‌اندازی مدرسه پژوهش، آموزش و تولید فرش ایران و نیز ایجاد یک آیین ملی برای فرش بحث و گفتگو شد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =