مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از اهدای بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب توسط این اداره‌ کل، طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ فیروز فاضلی، با بیان اینکه کتاب، یکی از مهمترین ابزارهای اصلی در مقوله فرهنگ است، گفت: با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می‌توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، تعداد ۲۵ هزار و ۵۷۸ جلد کتاب را طی سال ۹۶ در بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی توزیع کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: این کتاب‌ها به برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری، موسسات فرهنگی و قرآنی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت و ادارات استان اهدا شد.

فاضلی،نیازسنجی جامعه برای مطالعه را مهم دانست و افزود: تا نیازی نباشد،مطالعه معنا پیدا نمی‌کند و احساس نیاز در جامعه هدف جوانان و نوجوانان برای مطالعه حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: طی سال گذشته، ۸۰۸ عنوان کتاب با شمارگان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۵۰ نسخه در گیلان منتشر شد که ۱۸۲ عنوان کتاب با شمارگان ۵۰۹ هزار و ۲۰۰ نسخه، به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داشته است.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: ۱۷۱ ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، دفتر فعالیت ۱۳۵ ناشر در مرکز استان است؛ همچنین در سال گذشته، ۴۴ ناشر استان فعال بودند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =