ایسنا نوشت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که آژانس به انجام وظایف خود ذیل این توافق و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام با استقبال از پیوستن صد و هفتادمین کشور به آژانس گفت: آمریکا که یکی از طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده است، ماه گذشته (میلادی) خروج خود از این توافق را اعلام کرد. آژانس به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام همانطور که شورای امنیت سازمان ملل خواستار شده و شورای حکام نیز اجازه آن را داده است، ادامه می‌دهد.

آمانو افزود: همانطور که من در آخرین گزارش خود به شورای حکام اشاره کردم، آژانس طبق پروتکل احقاقی از دسترسی مکمل برخوردار بوده و به تمامی سایت‌ها و مکان‌ها در ایران که نیازمند بازرسی بوده، ‌دسترسی داشته است. همکاری به موقع و فعالانه ایران در ارائه این دسترسی، اجرای پروتکل احقاقی را تسهیل کرده و اعتماد را افزایش خواهد داد.

مدیرکل آژانس همچنین گفت: من روز 25 ماه مه از سوی کمیسیون مشترک برجام برای شرکت در نشستی که در وین برگزار شد دعوت شدم. من به شرکت کنندگان گزارشی از فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس در ایران ارائه دادم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آژانس کماکان به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران طبق توافقات پادمانی ادامه خواهد داد. ارزیابی‌ها در خصوص عدم مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه می‌یابد.

2333

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =