باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک روانشناس گفت: در زندگی زناشویی به هر میزان که قدرت وارد شود، به همان میزان محبت و عدالت و انصاف خارج می‌شود.

سمیرا اسماعیلی روانشناس؛ اظهار کرد: در محیط خانه نباید هیچ قدرت، کنترل و مالکیتی روی دیگری وجود داشته باشد و باید به جای آن حرمت، محبت، مشورت و برابری جایگزین شود.

وی اظهار کرد: در زندگی زناشویی زوجین نباید به یک دیگر دستور دهند و از جملات دستوری اسفاده کنند. بنابر این شما نه قرار است به کسی دستور دهید و نه از کسی دستور بگیرید و در زندگی زناشویی نباید هیچ قدرت، ریاست و سلسله مراتبی به معنای برتری وجود داشته باشد.

این روانشناس با اشاره به بزرگترین تهدیدات زندگی زناشویی افزود: نباید شریک زندگی تان را با گذشته اش تعریف کنید. درست است که گذشته هر کسی بر زندگی اطرافیانش تاثیر دارد، اما فقط زمانی که خودمان اجازه دهیم می تواند زمان حالمان را تحت تاثیر قرار دهد.

اسماعیلی تاکید کرد: بسیار حائز اهمیت است که واقعیت گذشته هایمان را به یک دیگر بگوییم؛ اما مهمتر این است که با دیدن تغییراتی که خداوند در زندگی همسرمان ایجاد می کند، به گذشته های همدیگر احترام بگذاریم و آنچه را که قبلا بوده فراموش کنیم تا بتوانیم به سمت آینده بهتر پیش برویم.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =