باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: واتیکان «شرم» و «اندوه» خود را در واکنش به گزارش تکان‌دهنده دادستانی پنسیلوانیا درباره آزار جنسی کودکان از سوی صد‌ها کشیش کاتولیک این ایالت ابراز کرد.

به نقل از فرانس24، واتیکان پنج شنبه شب، در اولین واکنش به گزارش تکان دهنده دادستانی پنسیلوانیا درباره آزار جنسی کودکان از سوی صدها کشیش کاتولیک این ایالت، «شرم» و «اندوه» خود را در این خصوص اعلام کرد.

چهل و هشت ساعت پس از افشای این رسوایی، واتیکان بالاخره به آن واکنش نشان داد و گرگ بورکه، سخنگوی واتیکان گفت: ما می توانیم احساس خود را درباره این جنایت وحشتناک با دو کلمه بیان کنیم «شرم» و «اندوه». واتیکان این گزارش قضات پنسیلوانیا را بسیار جدی می گیرد و به صراحت آزار جنسی کودکان را محکوم می کند.

رسوايی کليسای پنسيلوانيا
مقامات پنسیلوانیا روز سه شنبه نتایج گزارشی بی سابقه را انتشار دادند، بر اساس آن بیش از 300 کشیش کلیسای کاتولیک این ایالت آمریکا، به مدت 16 سال به کودکان تجاوز و از آنها سوء استفاده (جنسی) کرده‌اند و در مجموع یک هزار نفر قربانی این جنایات شده اند.

جاش شاپیرو، دادستان کل این ایالت روز سه‌شنبه در جریان یک نشست خبری گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ کودک قربانی شناسایی شده‌اند، اما هیأت منصفه عالی معتقد است که تعداد قربانیان از این هم بیشتر است. این گزارش نتیجه جامع‌ترین تحقیقاتی است که تاکنون در ایالات متحده درباره موارد آزار جنسی در کلیسای کاتولیک انجام شده است.

به گفته شاپیرو، در این گزارش «لاپوشانی سازمان‌یافته از سوی مقام‌های ارشد کلیسا در پنسیلوانیا و در واتیکان» تشریح شده است. با این وجود، در این گزارش حدود ۱۴۰۰ صفحه‌ای، عنوان شده که در حال حاضر موارد اندکی از حوادث می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، چرا که «به واسطه لاپوشانی انجام شده، تقریبا تمام موارد آزار کشف‌شده، آنقدر قدیمی هستند که نمی‌توان آن‌ها را مورد پیگرد قرار داد.» هیات منصفه این دیوان معتقد است که شمار قربانیان چند برابر تعداد فعلی است اما برخی به دلایل مختلف، آزارها را علنی نکرده‌اند. تحقیقات که از ۱۸ ماه پیش آغاز شد، 8 حوزه اسقفی ایالت پنسیلوانیا را در برمی‌گیرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =