در هفته دولت ۳۴۱ پروژه البرز به بهره‌برداری می‌رسد

ایرنا نوشت: محمد علی نجفی استاندار البرز گفت که با فرارسیدن هفته دولت بیش از 341 پروژه در بخش های مختلف در این استان به بهره برداری می رسد.

محمدعلی نجفی روز سه شنبه در سومین جشنواره معرفی اقلام زراعی و باغی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر مستقر در کرج برگزار شد، افزود: برای اجرای این پروژه ها 1 هزار و 490 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، این در حالی است که هم اکنون کشور با تنگناهای زیادی مواجه است اما البرز توانسته در این بخش سهم خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت با وجود تمام سختی و هجمه هایی که بر آن وارد می شود تمامی تلاش خود را می کند تا بتواند هر چه بیشتر خدمات رسانی کرده و کشور را به توسعه و پیشرفت برساند.

نجفی با اشاره به اینکه البرز قطب علم و فناوری در کشور است گفت: با وجود محدودیت هایی که این استان در زمین و اراضی با آن مواجه است اما از نظر تولید و کیفیت محصولات کشاورزی، زراعی و باغی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: در بخش آب البرز به عنوان کمک دهنده به استان تهران است و در این خصوص هرگز از تهران جدا شدنی نیست و انتظار ما از هیات دولت این است که همانگونه که این استان کمک دهنده به تهران است این دیدگاه را به البرز نیز داشته باشند.

استاندار البرز بیان داشت: بخش هایی از جمله کشاورزی، زراعت و مسائل مربوط به آب در استان از جمله مسایلی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه البرز میزبان بسیاری از موسسات تحقیقاتی است گفت: شرایط کشور به گونه ای است که در بخش کشاورزی و تولید ارقام جدید نباید تنها به کشف اکتفا کرد بلکه نیاز امروز این است که تولید این ارقام جدید تجاری سازی شود و برای توسعه این بخش باید از توان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و شرکت های دانش بنیان بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی در البرز افزود: با وجود چنین ظرفیتی در استان می توان با توسعه صادرات از طریق این فرودگاه آینده درخشانی را برای البرز و کشور رقم زد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =