اجرای 125 نمایش در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز شنبه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان گروه های نمایشی ایرانی و خارجی و اقشار مختلف مردم در پارک شانو مریوان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مریوان؛ سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان امروز شنبه (10 شهریور) با حضور هنرمندان عرصه تئاتر داخل و خارج از کشور، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم هنردوست مریوانی در مراسمی در پارک شانو این شهرستان آغاز شد.

فرماندار مریوان در آیین افتتاحیه این جشنواره ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و میهمانان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: شهرستان مریوان در 40 روز گذشته شاهد دو حادثه دلخراش همچون شهادت 11 شهید در حادثه تروریستی روستای دری و جان باختن 4 فعال زیست محیطی در حادثه آتش سوزی جنگل های روستای سلسی این شهرستان بود.

آغاز سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

محمد شفیعی ادامه داد: این حوادث دلخراش باعث شد که به دلیل همدردی با خانواده شهدا، حادثه دیدگان و احترام به مردم شریف استان و مریوان اجرای کارناوال جشنواره اجرا نشود.

وی از حضور چهره های مشهور سینمایی و تلویزیونی در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: امیدواریم در این جشنواره شاهد استقبال از اجرای گروه های نمایشی باشیم.

فرماندار مریوان در ادامه اذعان کرد: در مریوان هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و مردم و مسئولان این شهرستان همواره پای کار و نظام بوده و هستند.

در این دوره از جشنواره 20 گروه نمایشی در بخش مسابقه؛ چهار گروه در بخش آیینی سنتی، چهار گروه در بخش کودک و نوجوان، پنج گروه خارجی، چهار گروه در بخش مرور و دو نمایش در بخش میهمان ویژه و جنبی جشنواره اجرا می شوند.

نمایش های «چراغهای شهر را خاموش نکنید»، «چمدان‌های من»، «گذشتن»، «پت و مت»، «مسطتیل مربع دایره»، «جهیزیه»، «تیک تاک»، «صعود به ارتفاعات»، «بیگانگی»، «مرثیه پدران گمنام»، «دروازه‌های جهنم»، «سال به سال»، «زلزله»، «شهردار کیه؟»، «چهار دیواری»، «یخچال»، «اگر در بند درمانی»، «درباره یک توپ»، «رقص شیر»، «دعای آفتاب»، «داول کشی»، «شاختا بابا در آذربایجان»، «دریا سمیر کو؟» از نمایش‌های بخش مسابقه این دوره از جشنواره هستند.

قطب‌الدین صادقی (نویسنده، کارگردان و بازیگر)، اصغر همت (بازیگر سینما و تئاتر)، محمودرضا رحیمی(نویسنده، کارگردان و بازیگر)، ایرج راد (کارگران و بازیگر) و فاتح بادپروار، (کارگردان، پژوهشگر و بازیگر تئاتر) کار داوری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را عهده دار هستند.

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 10 تا 14 شهریور جاری در شهرستان مریوان برگزار می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =