۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد: رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد ۳۴ نفر از محتکران کالا در این کشور زندانی شوند.

نیکلاس مادورو دستور بازداشت این ۳۴ نفر را به دلیل احتکار مواد غذایی و گران کردن اجناس صادر کرده است. مادورو در بخشی از سخنان یک ساعته خود در تلویزیون ونزوئلا گفت: این گروه از مغازه‌داران محصولات خود را از مردم پنهان کرده و با قیمتی که می‌خواستند می‌فروختند. دولت یک چیز می‌گوید و آن‌ها یک چیز دیگر، چه عذری برای پیروی نکردن از قوانین دارند؟

ونزوئلا

ماه گذشته مادورو وعده داده بود اقتصاد این کشور نفتی را بازسازی کند که بخشی از این اقدامات شامل افزایش حقوق و کاهش ۹۶ درصدی ارزش پول ملی در برابر دلار بود. کنگره ملی ونزوئلا که توسط مخالفان دولت اداره می‌شود تخمین زده است تورم سالانه ونزوئلا به ۲۰۰هزار درصد برسد. بسیاری از کارفرمایان ونزوئلایی در واکنش به این اقدامات دولت دست به تعدیل نیرو و افزایش قیمت‌ها زده‌اند و این باعث شده است تا فشار اقتصادی بر مردم، ۲ میلیون نفر از ۳۰ میلیون جمعیت این کشور را به مهاجرت به دیگر کشورها سوق دهد.

اقتصاددانان معتقدند اقدامات مادورو نمی‌تواند بر مشکلات ریشه‌ای اقتصاد این کشور غلبه کند و حتی ممکن است باعث بی ثباتی بیشتر اقتصاد شود. مادورو اما گفته است نسبت به آینده خوشبین است و مقامات این کشور دیگر نمی‌توانند بدون حساب و کتاب پول چاپ کنند. قرار است از ماه اکتبر، ونزوئلا در مبادلات بین المللی خود از پترو استفاده کند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =