ایرنا نوشت: مدیرکل اداره کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور گفت: سرپرستی 94 کودک دختر ، پارسال به زنان مجرد بالای 30 سال واگذار شد.

محمد نفریه گفت: بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست در سال 1392، سه گروه خانواده هایی که بچه دار نمی شوند، پدر و مادرهایی که بچه دار هستند و همچنین زنان مجرد بالای 30 سال سن، در صورت داشتن شرایط لازم، سرپرستی کودک بی سرپرست به آنها واگذار می شود. او با اشاره به اینکه استقبال زنان مجرد برای دریافت سرپرستی و فرزند دختر زیاد است، بیان کرد: بر اساس مقررات، تنها سرپرستی فرزند دختر به زنان مجرد بالای 30 سال سن داده می شود.

۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی همچنین از وجود 26 هزار کودک زیرپوشش بهزیستی خبر داد و افزود: اینگونه کودکان در بیش از 380 مرکز نگهداری می شوند.
نفریه خاطرنشان کرد: از این تعداد 9 هزار و 800 نفر در شیرخوارگاه‌ ها و مراکز بزرگسال نگهداری می‌ شوند و بقیه در داخل خانواده‌ ها زیرپوشش قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه به جز 40 شیرخوارگاه در کشور، برخی مراکز شبه خانواده توسط خیریه ‌ها اداره می ‌شوند، افزود: ماهیانه یارانه ‌ای به این مراکز برای نگهداری کودکان پرداخت می شود.

فعالیت بیش از ۱۵ هزار مهدکودک در کشور

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت بیش از 15 هزار مهدکودک در سطح کشور، گفت: از این تعداد شش هزار و 500 مهدکودک در روستاها فعالیت می کنند.
وی همچنین از فعالیت 400 مسجد مهد در کشور خبر داد و افزود:در این مسجد مهدها به صورت تخصصی به مسایل مذهبی پرداخته می ‌شود.

 

 

 

۴۵۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =