شفقنا نوشت: «ترکی الحمد» نویسنده مشهور سعودی، در مطالبی به شیخ محمد العریفی روحانی برجسته وهابی و فتوای اخیر وی درباره جواز دروغ گفتن مرد به همسرش حمله کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از القدس العربی، العریفی که به واسطه صدور فتوای جهاد نکاح برای تروریست ها در سوریه شناخته می شود، طی فتوایی نوشته بود: «النووی آورده است: دروغ گفتن به همسر در اظهار عشق، تمجید، شیفتگی و وعده های غیرضروی و مانند آن جایز است. اما اینکه زن و مرد در پی فریب دادن همدیگر باشند تا یکدیگر از از وظایف محوله منع کنند، و یا در پی ستاندن چیزی باشند، این حرام است و همه مسلمانان بر سر آن اجماع دارند».

صدور چنین فتوایی از سوی این مفتی وهابی خشم ترکی الحمد را در پی داشت و باعث شد تا در واکنش به آن در توییترش بنویسد:« ای شیخ فاضل آیا اکنون زمان صدور چنین فتوایی است؟ما با بحران دست و پنجه نرم می کنیم وتو داستان زن و مرد تعریف می کنی».

وی افزود: »خداوند ما و شما را بیامرزد».

اظهارات این نویسنده سعودی واکنش مختلف کاربران فعال در فضای مجازی را به همراه داشت. برخی از الحمد حمایت و برخی دیگر انتقاد کردند.

مویدان الحمد در واکنش به این موضوع گفتند که العریفی مفتی درباری است و هرچه می گوید در راستای اثبات وفاداری برای سرورانش است در حالی که مخالفان سخنان الحمد وی را به تحریک علیه العریفی و تلاش برای شیطانی جلوه دادن وی متهم کردند.

 

مفتی وهابی

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =