می‌تو اتهامات زیادی را به سلبریتی‌ها در سرتاسر دنیا وارد کرده است.

نیو صدر: دیوید کاپرفیلد، کریستیانو رونالدو، جیمز فرانکو و ... حتما شما هم اسم این سلبریتی‌ها را در حوزه‌های مختلف شنیده‌اید، اما حالا یک کمپین جدید تصویر جدیدی از این مردان را روشن کرده؛ آزار و اذیت جنسی زنان.

دقیقا یک سال پیش همین مواقع بود که گروهی از زنان در فضای مجازی با پخش هشتگ «می‌تو» یا «من هم» جنبشی جدید را برای مقابله با آزار و اذیت جنسی زنان شروع کردند. از آن زمان گروهی از زنان روایت خود را از دفعاتی که به مورد تجاوز قرار گرفته‌اند در فیسبوک، توییتر و ... فریاد زدند، فریادهایی که مردان زیادی را متهم می‌کرد.

اما طولی نکشید که سلبریتی‌های معروف هم به فهرست این متهمان اضافه شدند، حتی برخی از آن‌ها به دادگاه رفتند، محکوم شدند و شغل خود را از دست دادند.

هالیوود اولین جایی بود که جنبش «می‌تو» در آن فردی را به آزار جنسی متهم کرد. حالا یک سال بعد از این اتفاق در حوزه‌های مختلف فوتبال، موسیقی، سیاست و ... صدها سلبریتی به آزار و اذیت جنسی محکوم شده‌اند، اتهام برخی از آن‌ها اثبات شده و اتهام برخی از آن‌ها هم رد شده است.

ماجرای برخی از معروف‌ترین سلبریتی‌هایی که جنبش می‌تو آن ها را به تجاوز و آزار و اذیت متهم کرد:

نام

شغل و سمت

تعداد شاکیان

ماجرای اتهام چه بود؟

واکنش متهم چه بود؟

چه شد؟

هاروی واینستاین



کارگردان و موسس شرکت واینستاین



بیش از ۸۰ نفر

هاروی واینستاین، تهیه کننده آلمانی اولین متهم جنبش «می‌تو» بود. اکتبر سال ۲۰۱۷ نیویورک تایمز گزارش داد که ۳ نفر اعلام کردند که واینستاین آن‌ها را مورد تجاوز جنسی قرار داده و ده‌ها نفر هم او را به آزار جنسی متهم کردند.

واینستاین در پاسخ به اتهامات در بیانه‌ای به نیویورک تایمز به این شکل اعلام پشیمانی کرد: «من به همه زنان احترام می‌گذارم و بابت اتفاقاتی که افتاد پشیمانم. من یک شانس دوم از جامعه‌ام می‌خواهم اما می‌دانم باید برای این موضوع تلاش فراوانی کنم.»

این تهیه کننده آمریکایی به تجاوز و آزار و اذیت جنسی در حوادثی در رابطه با دو زن محکوم شد.

جیمز فرانکو

 

فیلم ساز و هنرپیشه

 

نامعلوم

یک روز بعد از اینکه فرانکو برنده جایزه گلدن گلوب شد، گروهی از هنرپیشه‌های زن که پیشتر تجربه کار با او را داشتند اعلام کردند که توسط این مرد مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

او یک روز بعد در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که اتهامات وارد شده به او دقیق نیست.

از لحاظ حقوقی هنوز در این رابطه هیچ اتفاقی نیافتاده است.

دیوید کاپرفیلد

 

شعبده باز

 

۱ نفر

شعبده باز معروف آمریکایی که پیشتر در سال ۲۰۰۷ یک بار به تجاوز جنسی محکوم شده بود و البته بعد این حکم رد شده بود به تازگی در جنبش «می‌تو» هم یک بار دیگر متهم شده که در سال ۱۹۸۸ یک دختر ۱۷ ساله را مورد آزار جنسی قرار داده است.

او چند هفته بعد از اعلام این اتهام در بیانیه‌ای اعلام کرد: « ما همه می‌خواهیم کسانی که قربانی آزار جنسی بودند قوی‌تر شوند. اما تصور کنید که چه حسی دارد که به یک جنبش اعتماد داشته باشید و از سویی در آن متهم شوید... به همه چیز دقت کنید اما لطفا زود قضاوت نکنید.»

در این رابطه هم هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

شروین پیشه‌ور

 

کارآفرین و سرمایه‌گذار در شرکت‌های اوبر، ایربی‌ان‌بی و ...

 

۱ نفر

شروین پیشه‌ور شاید تنها متهم ایرانی جنبش می‌تو باشد. در ماه می امسال او توسط یک نفر به تجاوز جنسی محکوم شده است.

وکیل شروین پیشه‌ور به سرعت اتهامات وارد شده را رد کرد.

پلیس بعد از بازجویی از پیشه‌ور پرونده را به علت کمبود اطلاعات بست و او در واقع آزاد شد.

مورگان فریمن

 

 

کاردگردان و تهیه کننده

 

۸ نفر

شاید فریمن یکی از عجیب‌ترین متهمان کمپین می‌تو باشد، اولین بار گزارشی از سی‌ان‌ان اعلام کرد که ۸ زن این هنرپیشه معروف آمریکایی را به آزار جنسی متهم کرده‌اند.

 

اما پاسخ مورگان فریمن به این اتهامات چیزی بود که به گفته خیلی‌ها مسیر جنبش «می‌تو» را تغییر داد و معنای کلمه آزار جنسی را بیشتر مشخص کرد.

 

 

فریمن هنوز به هیچ جرمی محکوم نشده، هیچ کار خود را از دست نداده و حتی شرکتی که در حال بررسی پس گرفتن جایزه خود از او بود این کار را انجام نداد.

برخی از هنرپیشه‌های زن هم در دفاع از او اعلام کردند هیچ اخلاق بدی از مرگان فریمن ندیده‌اند.

نلی

 

خواننده

 

۲ نفر

این خواننده آمریکایی هم یکی از افرادی بود که در اوایل شروع جنبش می‌تو به اتهام تجاوز محکوم شد، اودر سال ۲۰۱۸ هم یک بار دیگر توسط یک نفر دیگر به یک اتهام محکوم شده است.

نلی اتهامات وارد شده به خود را رد کرده است.

بار اول که نلی به تجاوز جنسی متهم شده بود بازداشت شد و بعد هم بدون اثبات محکومیتش آزاد شد. پلیس می‌گوید در حال بررسی اتهام جدید وارد شده به این رپر آمریکایی هستند.

جرج اچ دبلیو بوش

 

رئیس جمهور پیشین آمریکا

 

نامعلوم

با شروع جنبش من هم، گروهی از زنان هنرپیشه اعلام کردند که بوش با انجام برخی شوخی‌های جنسی آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار داده است.

بوش پدر در واکنش به این حرف‌ها توسط سخنگوی خود اعلام کرد که این کارها فقط به عنوان شوخی انجام شده و او بابت اتفاقات رخ داده معذرت‌خواهی کرد.

هیچ اتفاق حقوقی در این رابطه رخ نداده.

 

کوین اسپیسی

 

هنرپیشه

 

ده‌ها نفر

آنتونی رپ خواننده و هنرپیشه آمریکایی اولین نفری بود که هنگامی که فقط ۱۴ سال داشت توسط اسپیسی مورد آزار جنسی قرار گرفته.بعد از آن ده‌ها نفر دیگر هم در دادگاه اعلام کردند که این اتفاق برای آن‌ها هم افتاده و حتی ۳ نفر گفتند که حادثه را به پلیس گزارش داده بودند.

بعد از این اتهامات فراوان اسپیسی توضیح داد که در حال بهبود و درمان رفتارش است.

این حادثه برای اسپیسی پیامدهای فراوانی داشت، او که مسئولیت نقش اول سریال خانه پوشالی را بر عهده داشت از بازی کردن در این سریال منع شد و در یک فیلم دیگر هم سکانس‌های مربوط به او حذف شد.

 

کریستیانو رونالدو

 

فوتبالیست

 

۴ نفر

و اما حالا دیگر «می‌تو» وارد فوتبال هم شده است، آخرین متهم این جنبش که شاید معروف‌ترین آن هم باشد کریستانیو رونالدو فوتبالیست محبوب پرتغالی است.

گفته می‌شود که در سال ۲۰۰۹ یک زن آمریکایی را مورد آزار جنسی قرار داده و بعد با او توافق کرده تا با پرداخت پول این زن دیگر این موضوع را اعلام نکند.

اما حالا کاترین اینکار را انجام داده و ۳ زن دیگر هم اعلام کرده‌اند چنین اتفاقی رخ داده.

فوتبالیست پرتغالی اعلام کرده این موضوع را جدا رد می‌کند.

این موضوع هنوز اثبات نشده با این وجود کمپانی نایکی روز با انتشار یک بیانیه، نگرانی عمیق خود را از وضعیت پیش آمده برای رونالدو ابراز کرده.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    1 0
    بن افلك و كودك ازار هاي اعظم هاليوود مثل داستين هافمن و وودي الن نيستند ؟