خراسان نوشت: جوانی هستم 27 ساله با تحصیلات بالا و شغل تقریبا مناسب. 4 سال است ازدواج کرده ام. همسرم را خیلی دوست دارم و می دانم او هم من را دوست دارد اما مشکلی که هست، این است که او به دلیل تجربه و سن کم، خیلی حساس است و آستانه تحمل پایینی دارد و سر کوچک ترین موضوعی بدخلقی می کند.

مشاور در پاسخ نوشت:

مخاطب گرامی، ابراز علاقه تان به خانم تان که ادعا کرده اید دوطرفه است، یکی از مهم ترین ویژگی های لازم برای یک زندگی مشترک موفق است. با این حال، مهم ترین عاملی که باید در پیامک تان به آن اشاره می کردید، سن همسر تان است. آیا واقعا تجربه او کم است یا این برداشت شماست. با این حال، بعضی افراد در طول زندگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و رفتاری که بر آن ها غالب است، زود رنج شده و با کوچک ترین مشکلی، سریع برانگیخته می شوند. در واقع آن ها آستانه تحمل پایینی دارند. آستانه تحمل به عوامل زیادی بستگی دارد. زمانی که آستانه تحمل افراد بیش از حد پایین باشد، عواقب بدی می تواند گریبان گیر خود فرد و اطرافیان او شود. بنابراین چند توصیه به شما می کنیم.

شاید شرایط باعث حساس شدنش شده
زمانی که همسر شما آستانه تحمل پایینی دارد، گاهی کوچک ترین و بی اهمیت ترین مشکلات برای او تبدیل به یک مشکل بزرگ و غیر قابل حل می شود. در بعضی از موقعیت های خاص زندگی، آستانه تحمل افراد به صورت طبیعی پایین می آید مانند بیماری، امتحان داشتن، مکان های استرس زا و زمانی که منتظر شنیدن خبری هستیم. پس نمی توان آستانه تحمل هر فرد را مشخص کرد زیرا در موقعیت های حساس آستانه تحمل افراد تغییر می کند. در واقع میزان آستانه تحمل به شرایط محیط و نوع تربیت افراد در کودکی بستگی دارد. یک نکته مهم این است که شاید همسر شما از نگاه و دید شما آستانه تحمل پایینی دارد و در واقع ریشه اصلی این مشکل در جای دیگری است. پس در مرحله اول ابتدا دلیل و ریشه رفتار همسرتان را پیدا کنید.

همسرتان را درک کنید
در زمانی که همسر شما طاقتش تمام می شود، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که او را درک کنید و به احساساتش اهمیت دهید. از او بخواهید تا با خونسردی تمام درباره تمام مواردی که باعث آزار او شده، با شما صحبت کند. او را در آغوش بگیرید و تمام خاطرات خوبی را که با هم داشتید مرور کنید. سعی کنید با یادآوری خاطرات خوب زندگی و جایگزین کردن آن ها با اتفاقات تلخی که همسر شما را آزرده است، شرایط را تغییر دهید. به همراه همسرتان به پیاده روی بروید و قدم زنان از او بخواهید که تمام احساسش را درباره این روزهایش بیان کند.

این مطلب را به همسرتان بدهید
در ادامه چند مهارت و تکنیک برای افزایش آستانه تحمل بیان می کنم که اگر بتوانید این مطلب را به همسرتان بدهید، کمک بزرگی به زندگی مشترک تان کرده اید.
1- مهارت حل مسئله را بیاموزید تابه وسیله آن یاد بگیرید چگونه می توانید با مشکلات کنار بیایید و آن ها را برطرف کنید.
2- در زمان رویارویی با مشکلات، آموزش تنفس عمیق را فرابگیرید و از آن بهره ببرید.
3- هر زمان فکر و مشکلی شما را آزرده خاطر می کند، آن موضوع را یادداشت کنید و برای آن یک جمله بنویسید. سپس به انتها و عاقبت آن موضوع توجه کنید تا به بی اهمیت بودن بعضی از افکار که شما را حساس می کنند، پی ببرید.
4- در صورت نیاز به یک روان شناس بالینی مراجعه کنید تا مشکل تان به صورت ریشه ای حل شود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =